سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 خرداد 8 , ساعت 6:30 عصر
آلرژی باعث افسردگی می‌شود

 

تحقیقات نشان می‌دهد آلرژی می‌تواند باعث بروز حس افسردگی در انسان شود.

شروع فصل آلرژی فقط به معنی سرفه کردن، عطسه کردن و احساس خارش نیست بلکه می تواند به معنی افزایش احساس افسردگی در شما هم باشد.
نتایج این تحقیقات در جلسه سالانه سازمان روانشناسی آمریکا ارائه شده است.
دکتر پارتام مانالای از دپارتمان روانشناسی دانشگاه مریلند در این باره گفت: افسردگی یکی از ناهنجاری‌های شایع است و آلرژی حتی از آن هم شایع‌تر است. آلرژی می‌تواند افسردگی یک شخص را بدتر کرده و کیفیت زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد.
هر سال در فصل بهار تعداد ذرات گرده‌های معلق در هوا به بالاترین حد ممکن است می‌رسد و در فصل پاییز این میزان کم‌تر می‌شود. میزان خودکشی در جهان نیز در فصل بهار افزایش پیدا کرده و در فصل پاییز کم‌تر می‌شود.
برای بررسی علت این ارتباط مانالای و همکارانش تحقیقی را روی 100 نفر که دچار افسردگی شدید بودند انجام دادند. نیمی از این افراد نسبت به گرده‌های درختان و گیاهان حساسیت داشتند.
دکتر مالانای در این باره گفت: بیمارانی افسرده ای که به آلرژی نیز دچار بودند در هنگامی که در معرض مواد حساسیت‌زا قرار می‌گرفتند بیش‌تر دچار افسردگی و ناراحتی می‌شدند. محققان معتقدند افرادی که به هر دو بیماری دچار هستند در فصل گرده افشانی مشکلات بیش‌تری دارند و با احتمال بیش‌تری ممکن است دچار افسردگی حاد شوند.
این تحقیقات نشان می دهد درمان آلرژی بیماران افسرده در فصول گرده افشانی می‌تواند از میزان افسردگی آن‌ها بکاهد.
زمانی که آلرژی شما شدت پیدا می‌کند، شما نمی‌‌توانید به خوبی نفس بکشید و خواب شما هم دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل رفته رفته روحیه شما کاهش پیدا می‌کند و شاید حتی احساس بدبختی کنید. در این زمان است که افسردگی شما آغاز می‌شود. این احساس با سرماخوردگی تفاوت بسیار زیادی دارد. سرماخوردگی بعد از یک یا دو روز برطرف می‌شود، اما این احساس شاید تا ماه‌ها با شما باقی بماند.
هلث‌دی ، 29 می



لیست کل یادداشت های این وبلاگ