سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] به سخنى که از دهان کسى برآید ، گمان بد بردنت نشاید ، چند که توانى آن را به نیک برگردانى . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 خرداد 7 , ساعت 4:0 عصر

 

 نتایج یک تحقیق ملی در کشور آمریکا انجام شده است نشان می‌دهد هنوز هم بسیاری از افراد در مورد آسیب‌های حاصل از نور خورشید و محافظت خود در برابر سرطان پوست اطلاعات کافی ندارند.

دکتر زو درائلوس متخصص پوست و استاد مشاور دانشگاه دیوک در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد بر خلاف هشدارهای مداومی که ما در مورد خطرات قرار گیری در معرض اشعه ماورا بنفش و اهمیت محافظت از پوست مطرح می کنیم هنوز هم بسیاری از مردم اطلاع درستی در این مورد ندارند.
برای مثال از میان 7 هزار نفری که در این تحقیقات شرکت داشتند فقط یک سوم افراد می‌دانستند که هیچ کدام از اشعه‌های ماوراء بنفش A یا B برای پوست بی‌خطر نیستند.
دکتر درائلوس در این باره گفت: در حقیقت همه انواع اشعه های ماوراء بنفش چه از نور خورشید گرفته شده باشد و چه از تخت‌های برنزه کننده، برای پوست خطرناک بوده و اولین عمل قابل پیشگیری در ابتلا به سرطان پوست محسوب می‌شوند.
بیش از نیمی از پاسخ دهندگان می‌دانستند که استفاده از تخت‌های برنزه کننده که امواج ماوراء بنفش منتشر می‌کنند روش مطمئن‌ترین نسبت به قرار گیری در معرض نور خورشید نیست. اما در کمال تعجب فقط یک پنجم پاسخ‌دهندگان می‌دانستند که کرم ضد آفتاب با SPF شماره 30 نسبت به کرمی با SPF شماره 15 به اندازه دو برابر از پوست محافظت نمی‌کند.
دکتر درائلوس در این باره گفت: بدون توجه به شماره SPF کرم ضد آفتابی که شما استفاده می‌کنید، باید بدانید که استفاده تنها از این کرم‌ها نمی‌تواند شما را در برابر اشعه نور خورشید محافظت کند. هیچ کرم ضد آفتابی نمی‌تواند به طور 100 درصد از پوست شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. اما کرم ضد آفتاب با شماره SPF بالاتر محافظت بیش‌تری از پوست شما نسبت به کرم ضد آفتاب با SPF کم‌تر می‌کند.
به یادآوری این نکته بسیار ضروری است که کرم ضد آفتاب باید چندین بار در روز استفاده شود و شما باید با استفاده از عینک، کلاه ، لباس مناسب از پوست خود محافظت کنید.
هلث‌دی ، 28 می



لیست کل یادداشت های این وبلاگ