سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلها، خاک و دانش، نهال و گفتگو، آب است . هرگاه آب از خاک جدا افتد، نهال خشک گردد . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 89 خرداد 1 , ساعت 1:7 عصر
 
روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

پارس‌خودرویی‌ها در شرایطی به زودی «قشقایی»، محصول شاسی‌بلند نیسان‌موتورز ژاپن را روانه بازار کشور می‌کنند که هنوز قیمت قطعی آن مشخص نیست و این موضوع، محل اختلاف مسوولان پارس‌خودرو و نمایندگان فروش این شرکت است.

آن طور که شنیده می‌شود، مسوولان پارس‌خودرو قیمتی 54 میلیون تومانی را برای قشقایی در نظر گرفته‌اند، حال آنکه نمایندگان فروش این شرکت معتقدند این شاسی بلند ژاپنی باید در نهایت با نرخی معادل 45 میلیون تومان روانه بازار شود.

به اعتقاد نمایندگی‌های فروش پارس‌خودرو، عرضه قشقایی با نرخ 54 میلیون تومان، به صلاح نیست و نتایج مثبتی را در فروش، عاید پارس‌خودرو نخواهد کرد.از آن سو نیز مسوولان پارس‌خودرو قصد دارند با عرضه قشقایی که ظاهرا نتایج بررسی‌های انجام شده در زمینه بازار آن، مثبت بوده، نهایت استفاده را ببرند و درآمد بالایی از این حیث کسب کنند.

اختلاف‌نظر در زمینه تعیین قیمت «قشقایی» در شرایطی است که پارس‌خودرو ماجرایی مشابه که به تجربه‌ای ناکام برای شرکت تبدیل شد را نیز از سر گذرانده است.این شرکت دو سال پیش نیز محصولی دیگر از نیسان را با نام «مورانو» وارد بازار کشور کرد، اما به دلیل قیمت بالایی که برای این خودرو در نظر گرفت، «مورانو» با مشکل فروش روبه‌رو شد و نتوانست انتظارات پارس‌خودرویی‌ها را برآورده کند.

پارس‌خودرویی‌ها قیمتی 74 میلیونی را برای «مورانو» در نظر گرفته بودند، حال آنکه نمونه 64 میلیونی این خودرو نیز در بازار موجود بود و همین امر سبب شد تا «مورانو» به توفیق قابل ذکری در بازار خودرو کشور نرسد.

حال در این شرایط اگر پارس‌خودرو بر قیمت 54 میلیون تومانی «قشقایی» اصرار کند، هیچ بعید نیست این خودرو نیز به سرنوشت «مورانو» دچار شده و به فروش مناسبی دست پیدا نکند.مسوولان پارس‌خودرو سال گذشته از «قشقایی» رونمایی کردند و این محصول قرار است تحت لیسانس نیسان‌موتورز ژاپن در پارس‌خودرو به مونتاژ برسد.نام این شاسی‌بلند نیسان، برگرفته از ایل بزرگ و اصیل «قشقایی» ایران است.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ