سفارش تبلیغ
صبا ویژن
محبوب ترینِ کارها نزد خدا بر روی زمین، دعاست . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 4:25 عصر
 رئیس فدراسیون فوتبال گفت: مدیران غیرورزشی که محیط ورزش را با محیط‌های دیگر اشتباه می‌گیرند برای اینکه صرفا حرفی زده باشند بحث فوتبال ناپاک را مطرح می‌کنند.

علی کفاشیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درباره نهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران عنوان کرد: با توجه به الزاماتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای باشگاه‌ها تعریف کرد تا به سوی استاندارهای جهانی پیش برویم، شرایط برای باشگاه‌های ایران نیز بهتر شد و ما سیر صعودی داشتیم.

وی تاکید کرد: با این حال معتقدم برای رسیدن به استاندارهای اصلی ضعف‌هایی داریم که باید آنها را در دوره های بعدی برطرف کنیم. علاوه بر لیگ، در لیگ قهرمانان آسیا نیز عملکرد خوبی داشتیم و اگر بدشانسی سراغ نماینده‌های ایران نمی‌آمد 3 تیم ایرانی می‌توانستند تا مرحله یک هشتم پیش بروند. در دوره بعد با برطرف شدن مشکلات سخت افزاری و بالا رفتن بار فنی مربیان می‌توانیم در این زمینه افتخار آفرینی کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برگزاری منظم مسابقات لیگ برتر که با کم‌ترین وقفه، بزرگ‌ترین نقطه قوت لیگ نهم بود، اما از کمبود امکانات سخت افزاری باشگاه‌ها می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین نقطه ضعف نام برد. باید در دوره‌های بعدی باشگاه‌ها به لحاظ کیفیت پیشرفت کنند.

کفاشیان درباره مطرح شدن بحث فوتبال ناپاک در نهمین دوره لیگ برتر عنوان کرد: مردم ما علاقه زیادی به فوتبال دارند. آنها نشان داده‌اند هرگز دنبال مسایل ناپاک نمی‌روند. فوتبال ایران پاک است. معتقدم در ورزش به ویژه فوتبال ما ناپاکی وجود ندارد و اگر مشکل یا نقطه ضعفی دیده می‌شود نباید آن را به بحث پاکی یا ناپاکی تعمیم داد.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آنهایی که دم از فوتبال ناپاک می‌زنند، می‌خواهند صرفا حرفی در این فوتبال زده باشند. در واقع کسانی که محیط ورزشی را با محیط‌های دیگر اشتباه می‌گیرند بحث فوتبال ناپاک را مطرح می‌کنند. مدیران ورزشی اعتقادی به فوتبال ناپاک ندارند و مدیران غیر ورزشی چنین مباحثی را مطرح می‌کنند. متاسفانه این عده می‌خواهند با بزرگ‌تر جلوه دادن مشکلات، خودشان را توجیه کنند و استدلالی برای گفته‌هایشان ندارند.

کفاشیان خاطرنشان کرد: 30 سال در حوزه ورزش بوده‌ام. ورزش سالم‌ترین پدیده اجتماعی است که کمک می‌کند از تخلفات و ناهنجاری‌ها کاسته شود. بزرگ جلوه دادن برخی مشکلات از سوی عده‌ای منجر به این شده که به جامعه تلقین کنند فوتبال ناپاک است در حالی که چنین موردی صحت ندارد و آنهایی که می‌گویند فوتبال ناپاک است می‌خواهند خودشان را توجیه کنند.

رئیس فدراسیون در ادامه درباره آخرین گزارش ناظران AFC از باشگاه‌های ایران و احتمال کاسته شدن سهمیه در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: روز گذشته از مقرر AFC‌ به ایران برگشتم و اطلاعات دقیقی در این زمینه دارم. AFC یک سهمیه برای لیگ قهرمانان دارد که بین کشورها تقسیم می‌کند و هر کشوری واجد شرایط باشد این سهمیه را کسب خواهد کرد و سهمیه‌اش بیشتر خواهد شد. هر کشوری که کم تر واجد شرایط باشد، سهمیه‌اش کسر خواهد شد.

کفاشیان یادآور شد: این موضوع بستگی به جمع بندی نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و در هر شرایطی اولویت رعایت خواهد شد. کارشناسی این کار تا شهریور انجام خواهد شد و کم شدن یا ثابت بودن سهیمه‌های ایران تا آبان اعلام نهایی خواهد شد. می‌خواهیم هر 4 سهمیه خود را حفظ کنیم و برای دفاع از این سهمیه تلاش خود را انجام خواهیم داد. در جلسه نهایی برای اعلام سهمیه کشورها حضور خواهم داشت و با توجه به ارتباط خوب‌مان در AFC به خوبی از حق خودمان دفاع خواهیم کرد.

وی درباره تاسیس فدراسیون فوتسال و دستور علی سعیدلو در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در زمینه فوتسال تابع فیفا هستیم و مرجع اصلی آن فیفا است. این سازمان در همه کشورها فقط فدراسیون‌های فوتبال را می‌شناسد و در واقع فوتسال زیر مجموعه فدراسیون فوتبال است. ما در زمینه بالا رفتن استقلال فوتسال برنامه ریزی‌ها و کارهای کارشناسی خود را آغاز کرده‌ایم. تشکیلات جهانی و آسیا یکی است و ما تابع مقررات بین المللی هستیم. به نظرم باید بودجه بیشتری به فوتسال تعلق بگیرد و در کنار لیگ مستقل پیشرفته‌تر از قبل شود.

کفاشیان درباره میزبانی ایران در جام باشگا‌ه‌های فوتسال آسیا در اصفهان و جریمه 14 هزار دلاری از سوی AFC‌ تاکید کرد:‌ به هر حال این تاوانی است که برای میزبانی مسابقات پرداخت کردیم و این تجربه مهمی بود که ما دلایل جریمه شدن‌مان را فهمیدم و این مبلغ در قبال این تجربه چیز اندکی است. 14 هزار دلار در مقایسه با این میزبانی چیز اندکی است و اطمینان دارم در دوره‌های بعدی چنین اشتباهاتی را تکرار نخواهیم کرد. میزبانی به ما می‌آموزد که چگونه میزبانی کنیم و بازی‌ها و داوری‌ها به چه شکل باشند.

کفاشیان در مورد شانس ایران برای کسب میزبانی جام جهانی 2012 خاطرنشان کرد: بنا بر بررسی‌های فیفا قرار بود میزبانی مسابقات به تایلند داده شود، ‌اما با توجه به اتفاقاتی که در این کشور رخ داده،‌ این شانس را داریم که میزبان شویم. در حال رایزنی هستیم و از فیفا درخواست وقت گرفته‌ایم تا شرایط‌مان را به آنها گفته و میزبانی را به دست آوریم. عباس ترابیان می‌تواند با لابی‌های خود شرایط را برای میزبانی ایران فراهم کند هر چند ما منتظر هستیم که فیفا این وقت را به ما بدهد و برای میزبانی همه تلاش خود را انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره برنامه‌های دوستانه تیم ملی بزرگسالان و امید گفت: با توجه به هماهنگ هایی انجام شده با افشین قطبی، چند بازی تدارکاتی برای تیم ملی در نظر گرفته‌ایم. در مورد تیم امید نیز غلامحسین پیروانی درخواست کرده با تیم‌های بزرگ بازی‌های دوستانه انجام شود و دستور انجام این کار را صادر کرده‌ام. امیدوارم هر چه زودتر این بازی‌های تدارکاتی برای امید ایران نهایی شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ