سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در پرستش بی دانش، و دانش بی اندیشه و (قرآن) خواندن بی تدبّر، خیری نیست . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 اردیبهشت 31 , ساعت 4:21 عصر

 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به‌ دنبال بروز قطعی جریان و کمبود آب در مناطقی از نواحی تبریز اعلام شد که خط لوله انتقال آب زرینه‌رود به تبریز دچار ترکیدگی شده و هم‌اکنون عملیات تعمیر آن در حال انجام است.
خط لوله انتقال آب زرینه رود به تبریزاز میاندوآب در استان آذربایجان‌ غربی که در منطقه « خاصه‌بان» از دیشب دچار ترکیدگی شده که این اتفاق منجر به قطع جریان آب شرب تبریز در چندین منطقه از صبح امروز شد.
براساس این گزارش، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی هم اینک از مخازن آب مشروب برای تامین آب کرده است.
بنابراین گزارش، اتمام آب مخازن و ذخیره‌بندی شده تبریز از شب گذشته نیز، قطعی آب و افت فشار آن را در برخی مناطق به معضلی اساسی تبدیل کرده است.
گزارش فارس حاکی است، ترکیدگی خط انتقال آب زرینه‌رود به تبریز در سال‌های گذشته اجرای پروژه دوم این خط را بیش از پیش برای شهر تبریز ضروری کرده است.
‌احداث خط دوم زرینه رود به تبریز به عنوان یکی از حیاتی‌ترین پروژه‌های بخش آب آذربایجان شرقی است که به گفته کارشناسان در صورت عدم تکمیل آن تا پنج سال، تامین آب شرب کلانشهر تبریز با مشکل مواجه می‌شود.
برای تکمیل خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز 200 میلیون یورو اعتبار نیاز بوده به همین دلیل اجرای این پروژه بر اساس مصوبه هیئت وزیران مشروط به پیدا شدن فاینانسر قوی شده بود که به دنبال عدم ارائه پیشنهاد از سوی فاینانسرهای خارجی، یک فاینانسر داخلی سال گذشته قرار دادی به ارزش 500 میلیارد ریال منعقد کرده است اما تا به امروز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.
خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ