سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شما را نمایاندند اگر مى‏دیدید ، و راه نمودند اگر مى‏یافتید ، و شنواندند اگر مى‏شنیدید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 6:54 عصر

 

اگرچه درباره‌ این اطلس در سطح بین الملل دیدگاه‌های مثبتی ارائه شده اما متاسفانه ناشر این کتاب نام فارس یا Persian را از نقشه‌های کتاب حذف کرده است.

دست‌اندرکاران فراهم‌آوری منابع کتابخانه‌ مجلس، بزرگترین اطلس یا فرهنگ جهان‌نما به‌ نام «زمین» (Earth) را در جهت تکمیل و تجهیز منابع کتابخانه‌ای خریداری کردند. این اطلس ارزشمند در سال 2008 و از سوی انتشارات سیدنی استرالیا منتشر شده است.

اطلس زمین 18 کیلوگرم وزن دارد و در قطع 610 در 469 میلی‌متر مربع، با 576 صفحه و دربرگیرنده 154 نقشه طراحی و چاپ شده و دارای 800 تصویر و عکس از نقاط مختلف جغرافیایی است.

بنابراین گزارش اگرچه درباره‌ این کتاب در سطح بین الملل دیدگاه‌های مثبتی ارائه شده اما متاسفانه ناشر نام فارس یا Persian را از نقشه‌های این کتاب حذف و تنها از واژه‌ی خلیج یا The Gulf استفاده کرده است. البته ناگفته نماند که در پایان این اطلس در بخش ایندکس(نمایه) مدخلی به نام Persian Gulf  وجود دارد که بدون ارائه‌ جایگاه آن در این اطلس، آن را به مدخل The Gulf ارجاع داده است! همچنین متأسفانه اتحادیه‌ بین‌المللی نقشه‌کشی در سال 2009(1388) همین اطلس را به عنوان بهترین اطلس جهان‌نما معرفی کرد.  

کتابخانه مجلس با اذعان به مفید بودن این اطلس برای تجهیز کتابخانه، مجدانه در پی تغییر اشتباهات فاحش این کتاب مرجع است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ