سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و انس پسر مالک را نزد طلحه و زبیر به بصره فرستاد تا آنان را حدیثى به یاد آرد که از رسول خدا ( ص ) شنیده بود . انس از رساندن پیام سر برتافت و چون بازگشت گفت : « فراموش کردم . » امام فرمود : ] اگر دروغ میگویى خدایت به سپیدى درخشان گرفتار گرداند که عمامه آن نپوشاند [ یعنى بیمارى برص . از آن پس انس را در چهره برص پدید گردید و کس جز با نقاب او را ندید . ] [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 6:53 عصر

 

 میراث آریا نوشت:

با نزدیک شدن مراحل پایانی تهیه پرونده ثبت خطبه‌های حضرت فاطمه (س) در فهرست آثار ملی معنوی خطاطی برگزیده‌ای از عبارات خطبه در پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد.

خطاطی برگزیده از عبارات این خطبه شریفه به درخواست ستاد ثبت میراث معنوی خطبه‌های حضرت زهرا (س) صورت می‌گیرد.

هم‌اکنون خطاطی و تذهیب عبارات برگزیده در کارگاه کتاب آرایی و نگارگری پژوهشکده هنرهای سنتی در حال انجام است.

سرپرست این کارگاه با اعلام این خبر گفت: با پایان طراحی تذهیب، خطاطی این خطبه در ابعاد 2 متر در 40 سانتی‌‌متر توسط غلامحسین فرخ نسب آغاز شد.

به گفته کیوان شجاعی؛ تذهیب و جدول‌کشی این خطبه شریفه با طلای 24 عیار هم‌زمان با خطاطی از سوی هنرمندان تذهیب کار این حوزه در حال انجام است.

این خطبه که پس از رحلت پیامبر اکرم (ص ) در شکوه از کنار گذاشتن خط رسالت و امامت از دل شکسته حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد پیامبر از سوی حضرتش ایراد شده از جمله خطبه‌های مشهوری ‌است‌که ‌عامه‌و خاصه ‌با سندهای‌ معتبر از صدیقه کبری‌ـ صلوات‌اله علیها روایت‌کرده‌اند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ