سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ بنده ای در پی دانش جویی نعلین به پا نکرد و کفش نپوشید و جامه برتن ننمود، جز آنکه خداوند گناهانش را در همان درگاه خانه اش آمرزید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 89 اردیبهشت 30 , ساعت 11:46 صبح
 

 

  سیستم تلفنی تیم فوتبال منچستر یونایتد هک شد. به گزارش دیلی میرور مظنونانی که ظاهرا طرفدار تیم چلسی هستند در اقدامی بی سابقه سیستم تلفنی باشگاه منچستر یونایتد انگلیس را هک کردند.

بر این اساس هر کسی که در روز تعطیل برای گرفتن اطلاعات به باشگاه زنگ می زد با پیامی که از زبان یکی از طرفداران چلسی بعنوان قهرمان فریاد زده می شد را می شنید. به گفته یکی از تلفن زنندگان وقتی جهت گرفتن اطلاعات در مورد باشگاه تلفن کرد با صدای یکی از طرفداران تیم چلسی که جام را از منچستر ربودند، مواجه شده که گفته ما قهرمان هستیم. مقامات مسوول پس از اطلاع از این موضوع به پلیس گزارش کرده وسیستم تلفنی را موقتا از کار انداختند. هنوز مسوولان چلسی در این باره اظهار نظر نکرده اند اما قطعا فرد یا افرادی که طرفدار تیم چلسی بوده اند با هک کردن سیستم تلفنی منچستر، آنرا روی پیغام گیر خودکار فرد دیگری که پیام ظبط شده داشته دایورت کرده اند. پلیس می گوید به کارگران شرکتی که سرویس مخابراتی در اختیار منچستر یونایتد قرار داده اند، مظنون هستند. چلسی هفته گذشته با برد یک بر صفر مقابل پورتس موث جام قهرمانی را بالای سر برد و منچستر را از دستیابی به این عنوان که برایش بسیار تلاش کرده بود ناکام گذاشت. یکی از مقامات منچستر یونایتد ضمن تایید این مطلب افزود ما بلافاصله سیستم را از مدار خارج ساختیم و پلیس در حال انجام تحقیقات بیشتر درباره مظنونین این کار هستند.

دستگیری هکر اوکراینی  TJX در هندوستان

یکی از 11 هکری که سیستم کارتهای اعتباری شرکت ورشکسته TJX را هک کرده بود، در هندوستان دستگیر شد. هکر اوکراینی که قصد پرواز به ترکیه را داشت در دهلی نو دستگیر شد. سرگئی والری.ویچ از جزایر گوآ حرکت کرده و از فرودگاه دهلی نو قصد رفتن به ترکیه را داشت که توسط مقامات هندی بازداشت شد. این دستگیری پیروزی عمده ای برای سیستم قضایی امریکا درباره پرونده TJX  است. سرگئی بهمراه 10 هکر دیگر بزرگترین سرقت کارتهای اعتباری در امریکا را با دزدیدن 45 میلیون کارت اعتباری و فروش آنها در اینترنت انجام دادند. رهبر این گروه یعنی گونزالس پس از محاکمه به 20 سال زندان محکوم شد. استرداد هکرها از اروپای شرقی به امریکا در این پرونده معضلی شده بود که ظاهرا هندیها قصد استرداد وی را به امریکا دارند. در آگوست سال 2008 شبکه بزرگ متعلق به TJX و خرده فروشان اینترنتی وابسته به ان توسط 11 هکر شکسته شده و اطلاعات کارت اعتباری مربوط به 45 میلیون کاربر لو رفت و انها با فروش کارتها روی اینترنت پول هنگفتی را بدست آوردند. البرت گونزالس مغز متفکر این حمله در ماه مارس امسال در سه پرونده مربوط به ایالتهای ماساچوست، نیوجرسی و نیو یورک گناهکار شناخته شده و به 20 سال زندان محکوم شد.

هکر انگلیسی به امریکا مسترد نمی شود

انگلیسیها در مورد استرداد مک کینون هکر معروف ناسا (تصویرش در خبر دیده می شود) تجدید نظر می کنند. وکلای مدافع گری مک کینون پس از تغییر وزیر کشور در نامه ای خطاب به وزیر جدید از وی خواستند از استرداد هکری که ناسا را هک کرده و امریکایی ها به ظاهر 70 سال زندان برایش در نظر گرفته اند، جلوگیری کند. احزاب محافظه کار و لیبرال دموکرات که قدرت را در انگلیس بدست گرفته اند پیشتر با دادگاهی شدن مک کینون در امریکا مخالفت کرده اند و حالا خانواده هکر و تیم حقوقی اش امیدوارند دولت جدید جلوی استرداد را بگیرد. اسکاتلندی الاصل ساکن شمال لندن متهم است که در سالهای 2001 و 2002 به درون 97 رایانه نظامی و علمی ناسا نفوذ کرده و تحت نام سولو اطلاعات محرمانه را به سرقت برده است. ناسا، نیروی دریایی، وزارت دفاع و صنایع هوایی و ارتش امریکا از جمله قربانیان وی بوده اند. این هکر گفته فقط به قصد کنجکاوی و فهمیدن درباره یو.فوها (آدم فضاییها) دست به چنین کاری زده است. امریکاییها اما می گویند وی اطلاعات روی 2000 رایانه ارتش و 300 شبکه متصل به نیروی دریایی را در حوادث 11 سپتامبر و بعد از آن پاک کرده است که حداقل 70 سال زندان در پی خواهد داشت. امریکا گفته هزینه ناشی از بازگرداندن اطلاعات 800 هزار دلار شده است که خسارت سنگینی محسوب می شود. اما مک کینون می گوید به قصد یوفو وارد سیستم هایی شده که نه پسورد داشته و نه فایروال و اصلا چیزی را پاک نکرده است. وی پیامی مبنی بر تروریست پروری امریکایی ها در 11 سپتامبر پخش نمود که موجب عصبانیت بوش و دولتش در بحبوحه بحران شد. وی پس از دستگیری توسط مقامات انگلیسی 6 ماه حبس محکوم شد که در همان موقع سر و کله امریکایی ها سر قضیه استرداد پیدا شد. اگر وی در امریکا برده شده و محکوم شود، 70 سال زندان در انتظارش خواهد بود.

مک آفی: هکرها با هوشتر و کاسب تر شده اند

در گزارش فصل اول سال 2010 مک افی در گزارشی اعلام کرد هکرها نسبت به قبل طماع تر شده و دنبال مسائل مادی هستند. بر این اساس مک آفی در فصل اول سال 2010 میلادی بیش از 3.75 میلیون گزارش تهدید و حفره پذیری و هک دریافت کرده که 4 میلیون نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل بیشتر است. حقه فیشینگ یا ارسال ایمیل جعلی با اعلام حوادث زمین لرزه و آتشفشان و ... بیشتر شده و قربانیان بیشتری بدام کلاهبرداران افتاده اند. میزان اسپم خرج شده از رایانه های آسیایی بخصوص چینی چند برابر افزایش یافته است.

دولت هند علیه چین و پاکستان هکر استخدام می کند

حکومت هند پس از مورد حمله قرار گرفتن از سوی هکرهای چینی و پاکستانی هکر استخدام می کند. وزارت دفاع و امنیت هند اعلام کرد شبکه های هند تحت حمله چین و پاکستان قرار گرفته و انها دنبال هکرهای هندی هستند تا جلوی نفوذ انها را بگیرند. آنکیت فادیا که خود روزی جوانترین هکر با اخلاق هند بود در همکاری با دولت هند شروع به جمع آوری هکرهای با اخلاق کرده است. مشاوران امنیتی در کانادا و امریکا چندی پیش اعلام کردند  شبکه های هند آسیب پذیر شده و چینی ها بدان حمله می کنند. به گفته فادیا هند برای در امان ماندن از نفوذ دشمنان باید خود را به هکرهای با اخلاق مجهز کند.

گناهکار شناخته شدن مامور سابق امنیتی بعنوان هکر بد اخلاق

مامور سابق امنیتی به اتهام تلاش برای خاموش کردن سیستم رایانه ای مرکز پزشکی گناهکار شناخته شده و به 10 سال زندان محکوم شد. جسی ویلیامز مک گرو 25 ساله متهم است با نفوذ غیر قانونی به مرکز پزشکی در ارلینگتون تگزاس یک روز قبل از ترک شغلش سعی کرده آنرا از کار بیندازد. ماموران فدرال در دادگاه ثابت کردند که وی رهبر یک گروه هکری بنام Electronic Tribulation Army و نامش در این گروه خرابکار بنام Ghost Exodus بوده که متن اظهاراتش مبنی بر هک کردن سیستم مرکز پزشکی موجود ثبت شده است. این مامور سابق سیستم گرمایش و سرمایش کلینیک را نیز از راه دور تحت کنترل خود در آورده بودو با ارسال کدهای مخرب روی شبکه مدارک مریض ها را به سرقت برده بود.

تقاضای آهنگ مورد علاقه هکر آلمانی که 22 هزار آدرس ایمیل دزدیده بود

هکر آلمانی با دزدیدن 22 هزار ایمیل از یک مرکز رادیویی درخواستی عجیب و غریب از مدیر آن کرد. هکر مذکور با دزدیدن دیتابیس مربوط به شنوندگان این ایستگاه رادیویی در خواست کرد تا آهنگ مورد علاقه اش پخش شودف در غیر این صورت تمامی آدرس ها را روی اینترنت منتشر خواهد کرد. وی با ارسال بکدور دیتابیس نا امن شبکه رادیویی 3FM را مورد هدف قرار داده بود. البته آهنگ مورد نظرش پخش نشده و وی فهرست دیتابیس را منتشر کرده و پلیس هم در جریان است. این هکر سال گذشته نیز با تکرار عملش آدرس ایمیل 46 هزار خواننده مجله آلمانی Autoweek را نیز به سرقت برده بود. Darkc0k در ایمیلی اعلام کرد که فقط جهت تفریح و گوش دادن به آهنگ مورد علاقه اش مربوط به دهه 1970 این کار را کرده است. پلیس وی را تحت تعقیب قرار داده اما هنوز موفق به دستگیری وی نشده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ