سفارش تبلیغ
صبا ویژن
براى کسى که دو دیده‏اش بیناست ، بامداد ، روشن و هویداست . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 اردیبهشت 24 , ساعت 8:5 عصر
 
متاسفانه به رغم حسن نیت ایران خودرو برای تامین نیازهای ناوگان حمل و نقل جمهوری آذربایجان و راه اندازی پایگاه تولید سمند در منطقه شامخی معهذا در دو سال اخیر شرکتهای طرف قرار داد ایران خودرو از تعهدات خود شانه خالی کردند.
ایران خودرو تلا‌شهای تازه ای را برای متقاعد کردن شرکتهای طرف قرار داد خود در جمهوری اذربایجان برای اجرای تعهدات فی مابین آغاز کرده است تا بتواند روند تازه‌ای از فعالیتهای خود را در این کشور همسایه در دستور کار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یاسر سیف وند قائم مقام معاون صادرات ایران خودرو با بیان این مطلب با اشاره به جدیت ایران خودرو برای حضور در بازار خودرو آذربایجان و توسعه صنعت خودروسازی در کشور مذکور، اظهار داشت : متاسفانه به رغم حسن نیت ایران خودرو برای تامین نیازهای ناوگان حمل و نقل جمهوری آذربایجان و راه اندازی پایگاه تولید سمند در منطقه شامخی معهذا در دو سال اخیر شرکتهای طرف قرار داد ایران خودرو از تعهدات خود شانه خالی کردند.

وی تاکید کرد:  براساس قراردادهای منعقده بین ایران خودرو وشرکتهای الیت و آذ سمند مقرر شده بود تا  طرف آذری نسبت به پرداخت 15درصد ارزش قرار داد به طور پیش پرداخت اقدام کنند و 85 درصد قرارداد پس از دریافت کالااز طریق بانک توسعه صادرات ایران به فروشنده پرداخت شود.

سیف وند اظهارداشت : این در حالی است که تاکنون هیچ یک از طرفهای آذری نسبت به پرداخت 15 درصد تعهد خود به عنوان خریدار اقدام نکرده و ایران خودرو پیگری وصول مطالبات خود است.
سیف وند در همین حال به این موضوع اشاره کرد که ایران خودرو به همه تعهدات خود در مورد ارسال SKD - عملیات گمرکی – صدور اسناد بارگیری و سایر موارد مربوطه عمل کرده است.
 
وی افزود: با توجه به عدم باز پرداخت  اقساط مربوطه به وام در یافتی از بانک توسعه صادرات ایران توسط شرکت آذ سمند خسارت ناشی از پوشش 30درصد ریسک به ان اعتبار نیز به ایران خودرو تحمیل شده است.
 
این مقام مسئول تاکید کرد : اعطای نمایندگی  فروش و خدمات و راه اندازی خط تولید سمند درجمهوری آذربایجان دال بر اراده ایران خودرو درنقش آفرینی دربازار خودرو این کشور است و تاکنون این شرکت بیش از سه هزار دستگاه سمند معمولی و ال ایکس به بازارکشور آذربایجان صادر کرده است .
 
وی درپایان تاکید کرد : درصورت پرداخت بدهی طرف آذری و تعهد آن به پایبندی مفاد قرارداد ، شرکت ایران خودرو ضمن استقبال از آغاز مجدد فعالیت پایگاه شامخی ، آمادگی توسعه فعالیتها با طرف آذربایجانی را دارد .


لیست کل یادداشت های این وبلاگ