سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دیده دوست از [دیدن] عیب های محبوب، نابیناو گوشش از [شنیدن] زشتیِ نقص هایش ناشنواست . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 90 تیر 28 , ساعت 12:42 عصر

کیل گیری از مزارع شاخص و نمونه گندم آبی ، در  خسروشهر با حضور نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شد .

جهاد کشاورزی شهرستان خسروشهر
به گزارش خبرگزاری آریا : دو تن از کشاورزان شهرستان خسروشهر موفق شدند با رعایت اصول فنی و توصیه های کارشناسی میزان محصول گندم را افزایش دهند. برابر برآورد کارشناسان کشاورزی خسروشهر از مزارع حسین محمد باقر سلطنتی در روستای ساتلو از توابع  خسروشهر کیل گیری گندم آبی رقم (الوند)  مقدار7 هزار وپانصدو پنجاه وپنج کیلوگرم گندم آبی درهکتار و از مزارع بیوک بهبودی از روستای نوجه ده کیل گیری گندم آبی رقم (کاسکوژن) در یک هکتار را 6هزار و950 کیلوگرم محصول برداشت خواهد شد .
در مراسم کیل گیری گندم آبی رقم (الوند) که از مزرعه حسین محمد باقر سلطنتی در روستای ساتلو ،رحمان آردی مسوول جهاد کشاورزی خسروشهر عامل موفقیت این کشاورزان را چنین عنوان کرد: این دو زارع با استفاده از فناوری های علمی و همکاری های لازم و استفاده از توصیه های فنی کارشناسان و ناظرین فنی گندم و همچنین استفاده ازکودهای ریزمغزی و بذراصلاح شده رقم " الوند" و" کاسکوژن" و سمپاشی بموقع برای از بین بردن علف های هرز از عمده ترین عوامل در راه رسیدن به این موفقیت می باشد.
وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 20 هزار تن محصول گندم از مزارع این شهرستان استحصال شود و امسال خرید گندم مازاد برمصرف زارعین این شهرستان ، توسط کارخانه های آرد و سیلوهای شماره یک ودو تبریز و همچنین توسط تعاونی روستائی خسروشهر بصورت توافقی خریداری خواهد شد که پول آنها بصورت نقد به کشاورزان وروستائیان پرداخت می شود .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ