سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترینِ برادران، کسی است که برایش به رنج افتند. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 90 تیر 19 , ساعت 6:40 عصر
 استاندار آذربایجان شرقی از موافقت وزارت کشور در مورد تغییر نام خسروشهر  به خسروشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد علیرضابیگی در بازدید از پروژه های عمرانی خسروشهر، از موافقت وزیر کشور از تغییر نام خسروشهر به خسروشاه خبر داد. 

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای تازه کند با اشاره به اهمیت و توجه به روستاها اظهار داشت: دولت در کنار توجه به شهرها توجه ویژه‌ای هم به روستاها دارد و اکنون روستاها و نقاط دوردست کشور کانون توجه دولت قرار گرفته است.

احمد علیرضابیگی عنوان کرد: دولت درتلاش است تا با فراهم کردن امکانات، مردم را علاقمند و دلگرم به معیشت در محل زندگی خود کرده و سعادت مردم را در همان جایی تامین کند که به آن تعلق دارند وبا این برنامه ها موفق به کنترل مهاجرت شده است.

وی با تاکید بر این که روستاها باید به مرکز تولید کشاورزی و دامداری تبدیل شوند گفت: کشور ما امروز شاهد یک تحول اقتصادی است و هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند گام بزرگی در این راستا باشد و عدالتی که شایسته جمهوری اسلامی است باید ایجاد شود و هدفمندی یارانه‌ها بخشی از تلاش دولت برای برقراری عدالت اجتماعی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به احداث اماکن ورزشی در روستاها گفت: استعدادهای زیادی در حوزه ورزش در روستاها داریم که می‌تواند نام ایران را پرآوازه کند.

وی همچنین از اداره کل تربیت بدنی استان و خیرینی که زمین سالن ورزشی روستای تازه‌کند را اهدا کرده‌اند، قدردانی کرد.

گفتنی است سالن ورزشی روستای تازه‌کند خسروشهر از مصوبات سفر دوم هیأت دولت به استان با اعتباری بالغ بر 650 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه در 20 هزار متر مربع فضای ورزشی افتتاح شده و دارای سالن ورزشی چند منظوره، قسمت‌های اداری، سالن رزمی و سکوهای تماشاگر بوده که در طول 11 ماه از محل اعتبارات استانی ساخته شده است.

تراب نوروزی بخشدار خسروشهر نیز به ارائه گزارشی از عملکرد چهل و پنج روزه خود پرداخت که از مهمترین آن پیگیری پل غیر همسطح خسروشهر که یکی از مهمترین عوامل در بروز حوادث رانندگی در این منطقه بود و همچنین به دفع فاضلاب بخش اشاره نمود .

گفتنی است، مردم خسروشهرخواستار احداث بیمارستان در خسروشهر و همچنین در موردتسریع درتملک رمپ های پل پیاذر شدند که دکتر بیگی و معاون عمرانی استانداری و فرماندار شهرستان تبریز در این مورد قول مساعدت دادند.

تغییر نام خسروشهر از مصوبات سفر دولت بود

حسن روستایی دبیر شورای نامگذاری واحدهای تقسیمات آذربایجان شرقی از تغییر نام خسروشهر به خسروشاه خبر داد و افزود: تغییر نام خسروشهر در سفر سوم هیئت دولت به آذربایجان شرقی مصوب شده بود.

وی ادامه داد: برای طی مراحل قانونی به کمیته نامگذاری این استان ارسال شد که این کمیته برای حفظ هویت تاریخی و مذهبی این خطه، با تغییر نام خسروشهر به خسروشاه موافقت کرد.

روستایی تصریح کرد: برای تائید نهایی این تغییر، مصوبه کمیته نامگذاری آذربایجان شرقی به کمیته نامگذاری وزارت کشور ارسال شده تا در صورت موافقت این کمیته و تصویب در هیئت وزیران، ابلاغ شود.

مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی افزود: همان دلایل که برای تغییر نام باختران به کرمانشاه مطرح شد می توان برای تغییر نام خسروشهر به خسروشاه نیز بیان کرد ضمن اینکه نباید از وجود علمای سرشناسی از این خطه که پسوند خسروشاه را دارند غافل شد.

موضوع تغییر نام خسروشهر به خسروشاه در سفر سوم استانی هیئت دولت به آذربایجان شرقی و در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز که با حضور مصطفی محمدنجار وزیر کشور برگزار شد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ