سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بر آزار و درد بایدت تحمل نمود و گرنه هرگز خرسند نخواهى بود . [نهج البلاغه]
 
شنبه 90 خرداد 28 , ساعت 11:23 صبح

 فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به خبرنقش اساسی سلامت در ایجاد امنیت روانی خانواده ها و جامعه، آن را از زیرساخت های اصلی در توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد.

شهرستان خسروشهر

 

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود چمنی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان تبریز بر ضرورت توسعه مسائل بهداشتی و مقابله با بیماری‌های واگیردار تاکید کرد.
این مسئول با اشاره به ضرورت تحقق اهداف جهاد اقتصادی عنوان کرد: ایجاد سلامت گام اول در راه توسعه اقتصادی بوده و باید در این راستا جدیت داشت.
فرماندار تبریز یادآور شد: هدف نهایی تمام سازمان‌ها ایجاد رفاه و سلامت بوده و در این میان توجه به ساز و کارهای لازم ضروری است.
وی با اشاره به آغاز فصل گرما و احتمال شیوع برخی بیماری‌های مسری مانند وبای التور از تمام مسئولان خواست تا اقدامات لازم برای پیشگیری و درمان این نوع بیماری‌ها در تبریز انجام دهند.
چمنی ادامه داد: نهادها و سازمان‌های مرتبط با امر سلامت جامعه می‌توانند با تهیه بروشورهای بهداشتی و توزیع آن در بین ادارات برای پیشگیری از اینگونه بیماری‌ها اقدامات موثری انجام دهند.
چمنی اضافه کرد: تاکنون بیماری وبا در شهرستان تبریز گزارش نشده، ولی باید تمام نهادها آمادگی مقابله با این بیماری خطرناک را در صورت شیوع داشته باشند.
فرماندار تبریز یادآور شد: بازرسی مداوم و تخصصی از اماکن عمومی، رستوران‌ها، پارک‌ها و به خصوص سرویس‌های بهداشتی عمومی سطح شهر می‌تواند یکی از موثرترین عوامل پیشگیری از این بیماری باشد که باید در این زمینه اقدامات جدی‌تری انجام شود.

چمنی ادامه داد: طرح مجتمع فاضلاب شهرهای سردرود و خسروشهر در کمیسیون مربوطه کشوری تصویب شده و امیداوریم اعتبارات مورد نیاز برای عملیات فاضلاب اختصاص یابد.
همچنین رئیس مرکز بهداشت شهرستان تبریز نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن فصل گرما به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در مقابله با بیماری‌های واگیردار پرداخت.
حسین خسروشاهی با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه مرهون همکاری بخش‌های مختلف است، متذکر شد: ادارات و دستگاه‌هایی که تماس بیشتری با مردم دارند باید در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند.
وی بر تهیه پوستر و بروشور اطلاع‌رسانی در این زمینه تاکید کرد و اذعان داشت: شهرداری و مجموعه‌های عمومی خدمت‌رسان باید در این راستا پیشگام باشند.
در پایان این جلسه گزارشی از روند فعالیت آب و فاضلاب روستایی ارائه شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ