سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن چیزی، [نسبت به کاستی های آن] کور و کَرَت می سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 90 اردیبهشت 3 , ساعت 5:9 عصر

 مدیرکل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی گفت: به زودی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان ایستگاه هواشناسی کشاورزی و سینوپتیک در خسروشهر برای نخستین بار راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، هوشنگ حسنعلی‌زاده در جلسه کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های هواشناسی و اطلاعات مربوط به تغییرات آب و هوایی برای کشاورزی استان در سال جهاد اقتصادی اظهار داشت: ظرف یک هفته آینده فضای لازم برای تجهیز و راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی سینوپتیک در محل مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان در اختیار اداره کل هواشناسی استان قرار می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: براساس توافقات انجام گرفته با سازمان جهاد کشاورزی در سال‌جاری در نقاطی از استان که سازمان بخواهد، آماده‌ایم نسبت به احداث و راه‌اندازی مراکز هواشناسی با اتصال به شبکه سوئیچینگ کشوری اقدامات لازم را انجام دهیم.
مدیرکل هواشناسی آذربایجان ‌شرقی افزود: تعامل هر چه بیشتر اداره کل هواشناسی و سازمان جهاد کشاورزی استان می‌تواند در توسعه کشاورزی و پیش‌بینی قبل از وقوع تغییرات آب و هوایی در سال جهاد اقتصادی علاوه بر حمایت اطلاعاتی از بهره‌برداران برای چگونگی نحوه داشت محصولات کشاورزی برنامه‌ریزی روش‌های تولید محصولات در استان را از درصد خطای کمتری بهره‌مند سازد.
ایستگاه سینوپتیک، ایستگاه‌هایی هستند که به طور همزمان در سراسر دنیا بر اساس ضوابط و مقررات سازمان جهانی هواشناسی به طور 24 ساعته موظف به اندازه‌گیری و تهیه پارامترهای جوی و ارسال آنها در شبکه مخابراتی به ترتیب سه ساعت به سه ساعت به نام سینوپ و ساعت به ساعت به نام متار هستند.
این ایستگاه‌ها برحسب مورد استفاده دارای انواع مختلف هستند که ایستگاه خسروشهر ضمن انجام این مراحل، احتمال هرگونه سرمازدگی و تحولات آب و هوایی را در مورد کشاورزی اعلام خواهد کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ