سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ذره ای از تکبّر به درون دل کسی راه نیافت، مگر آنکه به همان اندازه از خردش کم شد؛ اندک باشد یا بسیار . [امام باقر علیه السلام]
 
شنبه 90 فروردین 6 , ساعت 11:55 صبح


شرکت سهامی پیاز و سبزی خشک کنی در سال 1348 تاسیس و با شماره 13480و در تاریخ 28/7/1348در اداره ثبت شرکتهای تبریز به ثبت رسید. در مرداد ماه سال 1351با اخذ مجوز شماره 314350از وزرات اقتصاد مورد بهره برداری قرار گرفته و با تولید سالیانه 525 تن پیاز خشک و 160 تن سبزیجات خشک فعالیت خود را آغاز نمود. در سالهای بعد تا سال مورد گزارش پروانه های بهره برداری تولید169   تن پودر سیر، 15 تن چاشنی ماست و خیار، 300 تن پودر کتلت گیاهی ، 150 تن پودر سیب زمینی ،100تن س.پ آماده، 200 تن پودر نان سوخاری ، 150 تن پودر آماده برای کتلت گوشتی ، 750 تن پروتئین گیاهی سویا، 800 تن پودر آب گوجه فرنگی ، 800 تن پودر آب پنیر ، و 600 تن پودر انواع آب میوه در سال به پروانه های اولیه اضافه گردیده و تولید شده است.

در سال 1352 نام شرکت به شرکت سهامی خاص کشت و صنغت پیاذر تغییر نام داده و در سال 1382 طی مجمع عمومی فوق العاده، نام شرکت به کشت و صنعت پیاذر و نوع شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر یافت تا مقدمات پذیرش در سازمان بورس اوراق بهادار تهران فراهم آید.

پیاذر خسروشهر

 


 موضوع فعالیت شرکت
موضوع فعالیت شرکت طبق ماده3 اساسنامه شرکت که منطبق با اساسنامه نمونه شرکتهای بورس تدوین و تصویب شده است به طور خلاصه عبارت است از : ایجاد خط تولید خشک کنی محصولات کشاورزی ، ایجاد خط تولید تهیه پودر محصولات غذائی و کشاورزی، ایجاد خط تولید بسته بندی محصولات غذائی و کشاورزی و سایر مبادلات مورد لزوم شرکت.
هدف از تاسیس شرکت روش خشک کنی در صنایع غذایی یکی از بهترین روشهای نگهداری مواد غذائی است که در این روش هزینه عمل آوری نسبت به سایر روشها کمتر بوده و پس از عمل آوری نگهداری محصولات نیازی به تاسیسات برودتی و سردخانه و غیره ندارد و محصولات در انبار مناسب قابلیت نگهداری را دارند.
یکی دیگر از اولویتهای روش خشک کنی نسبت به سایر روشها کاهش شدید وزن و حجم محصولات است که این امر در مسائل ترابری و حمل ونقل و در زمینه حجم اشغالی انبارها خبلی مقرون بصرفه می باشد. شرکت پیاذر کلیه سبزیجات برگی وغده ای را پس از انجام مراحل جداسازی مواد زائد(ساقه اضافی یا پوست مواد خارجی) شستشو در دفعات متعدد - خرد کنی - بلانچینگ - خشک کرده و پس از کنترل کیفی و بازبینی نهائی بصورت خالص یا بصورت مخلوط بسته بندی کرده و جهت مصارف صنعتی در کارخانجات صنایع غذائی بعنوان مواد اولیه بصورت فله و جهت مصرف در آشپزخانه های منازل بصورت بسته بندیهای کوچک به بازارهای داخل و خارج عرضه می نماید.

نظر بر اینکه شرکت پیاذر هم در داخل و هم در خارج از کشور بعنوان تولید کننده محصولات خشک غذائی با مارک آسان شهرت خوبی داشته و دارد لذا در سالهای اخیر در امر توسعه کارخانه، اقدام به خرید سیستم خشک کنی اسپری درایر شده که با نصب و راه اندازی سیستم مذکور امکان خشک کنی انواع مایعات منجمله : شیر - آب پنیر - کشک و سایر فراورده های لبنی و آب میوه جات و سایر مواد غذائی که به شکل مایع می باشند امکان پذیر شده است که در سال 83 تولید آزمایشی انجام شد و حتی تناژی از محصولات به بازار مصرف ارسال گردید.

 


 انتخاب محل شرکت و مرکز اصلی شرکت

شرکت کشت و صنعت پیاذر در منطقه خوش آب و هوائی به نام خسروشهر که از لحاظ کاشت و داشت و برداشت انواع سبزیجات و بخصوص پیاز در آذر بایجان حائز اهمیت است واقع گشته که در این منطقه عمدتا محصولات کشاورزی با آب چاه عمیق و نیمه عمیق آبیاری می گردد و مشکل آب در این منطقه، محسوس نمی باشد. این شرکت در فاصله حدود 25 کیلومتری ضلع جنوبی تبریز در جاده خسروشهر واقع گشته که این منطقه از لحاظ کشاورزی سیب زمینی در منطقه آذربایجان حائز اهمیت بوده و از لحاظ کاشت سیر، رتبه اول را دارد. عمده سبزیجات برگی مصرفی کارخانه از منطقه حکم آباد شهرستان تبریز که حداکثر 30 کیلومتر از کارخانه فاصله دارد کاشت می شود و بخشی از سبزیجات برگی مورد نیاز کارخانه در زمینهای اطراف کارخانه توسط کشاورزان بومی کاشت می شود و بطور کلی حدود 90در صد مواد اولیه مورد نیاز کارخانه به شعاع 30کیلومتری کارخانه کاشت می شود که این امر موجب شده هزینه حمل مواد اولیه تا کارخانه کاهش یابد و امکان تهیه مواد اولیه با کیفیت خوب و مناسب بموقع انجام گیرد.

در منطقه به شعاع 30 کیلومتر، هفت واحد بزرگ لبنیاتی منجمله : پگاه تبریز واقع است که آب پنیرهای حاصل از پروسه تولید پنیر واحدهای مذکور با هزینه حمل ناچیز و در حداقل زمان ، قابلیت دسترسی دارند و باغات میوه و صیفی جات منطقه نیز شهرت خوبی دارد که در آینده از این امکانات جهت تولید پودر آب گوجه فرنگی و پودر میوه استفاده خواهد شد.

 کارخانه در کنار ریل راه آهن تبریز - تهران واقع شده است که در آینده در صورت افزایش ظرفیت تولید ، می توان از حمل و نقل ریلی استفاده کرد که نسبت به حمل و نقل جاده ای مقرون به صرفه می باشد.

مرکز اصلی شرکت نیز در نزدیکی خسروشهر و در 24 کیلومتری جنوب غربی تبریز واقع شده است


 شرکت کشت و صنعت پیاذر در زمینه خشک کنى سبزیجات ـ صیفى جات ـ میوه جات و همچنین در زمینه تولیدات شیر خشک ـ پودر آب پنیر و پودر انواع میوه جات ـ و پودر سایر فراورده هاى لبنى منجمله پودرکشک فعالیت مینماید.

 این شرکت در سال 1348 بنیانگذارى گردیده و با ماشین آلات عمدتا آلمانى ـ چکسلواکى ـ انگلیسى و بخشى ایرانى نسبت به تولید محصولات خشک بصورت خالص و یا بصورت فرموله و بشکل بسته بندى کوچک جهت مصرف در منازل،بشکل فله اى جهت مصارف واحد هاى صنعتى بعنوان مواد اولیه و بصورت عمده جهت مصرف در موسسات، دانشگاهها، مراکز نظامى، سلف سرویس ادارات و سازمانها و غذاخورى ها با مارک تجارى آسان عرضه مى گردد. 

خط تولید سبزیجات مجهز به چندین ماشین شستشوى اتوماتیک است که با نظارت متخصصین و کارشناسان ذیربط به نحو مطلوب و با کیفیت عالى، محصولات شستشو و به سایز دلخواه خرد شده و در خشک کنهاى با حرارت غیر مستقیم بخار آب با حرارت ملایم که به ویتامینها و ترکیبات متشکله محصولات هیچگونه صدمه اى وارد نمى سازد خشک مى شوند.

پیاذر خسروشهر

 تولیدات شیر خشک و پودر آب پنیر و پودر انواع میوه جات با ماشین آلات اسپرى درایر ساخت کشور آلمان و چک و با پیشرفته ترین تکنولوژى بالا، انجام گرفته و پس از انجام مراحل بسته بندى، اطلاعات مربوط به ساخت محصول با استفاده از پرینتر لیزرى درج مى گردد. این اطلاعات شامل:تاریخ تولید و انقضاء، سرى ساخت، قیمیت مصرف کننده و سایر اطلاعات در صورت نیاز مى باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ