سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در خوارى دنیا نزد خدا بس که جز در دنیا نافرمانى او نکنند و جز با وانهادن دنیا به پاداشى که نزد خداست نرسند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 آبان 2 , ساعت 9:15 صبح

  ابتکار نوشت:


مهدی کلهر مشاور اطلاع رسانی و رسانه‌ای رئیس جمهور در گفتگویی تاکید کره که با بسیاری از سیاست‌های جاری دولت مانند ممنوعیت ماهواره، پرداخت یارانه به سینما و مطبوعات، نحوه مصرف بودجه دولتی مخالف است.

کلهر در گفتگوی مفصل خود با شماره جدید ماهنامه مدیریت و در آستانه نمایشگاه مطبوعات، نبود اعتماد نسبت یه رسانه‌ها در کشور را یکی از مشکلات فعلی رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: رسانه‌های ما ارزش اعتماد مخاطب به خودشان را نمی‌شناسند و برای به‌دست آوردن تیراژ و مخاطب روزانه یا هفتگی یا حداکثر یک‌ماهه، حاضر هستند بخش مهمی از مخاطبان خود را از نظر اعتماد متزلزل کنند. مشاور اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور گفت: آفت دیگر نشریات ما آن است که درحقیقت کار «مداحی» می‌کنند و این هم در تاریخ ما سابقه دارد. رسانه‌های ما باید از مداحی پرهیز کنند، مدح هر کسی که می‌خواهد باشد، چراکه مداحی کار رسانه نیست.

مشاور اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای رئیس‌جمهور در ادامه این گفت‌وگو با بیان اینکه «با تلویزیون دولتی مخالفم» به مشکلات ساختاری صدا و سیما اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ و بمباران‌های تهران، در اسفند سال 66 قرار شده بود 70 درصد کارکنان صداوسیما از تهران برای شب عید به زیبا کنار بروند و ما با 30 درصد کارکنان، صداوسیما را اداره کنیم. وقتی با 30 درصد نیرو هم می‌توان صدا وسیما را اداره کرد، چرا باید این سازمان را تا این حد بزرگ کنیم؟

وی درخش دیگری افزود:چرا می‌گویند در اصول دین تقلید نکنید؟ بچه باید حودش اصول را قبول کند اما آیا در تربیت گلخانه‌ای این امر امکان دارد؟آیا افکار بد و شیطانی فقط از طریق ماهواره می‌آید؟ یعنی قبل از اختراع ماهواره همه افراد کره زمین و مسلمین از نظر ذهنی عاری از شیطان بودند؟ اصلاً این‌گونه نیست. ممکن است کسی در غار زندگی و در عمرش هم کسی را ندیده باشد اما از نظر ذهنی و تخیلات شیطانی، شیطان را هم درس بدهد. نمی‌دانم چرا انسان را آنقدر فیزیکی، ناتوان و علیل تصور می‌کنند؟ در مورد همین دوچرخه‌سواری خانم‌ها من سؤال کردم که بالاخره در گذشته دور، زنان الاغ سوار نمی‌شدند؟ چرا الاغ‌سواری زنان حرام اعلام نشد؟ الان فرق پالان الاغ با زین دوچرخه در چیست؟وی در پاسخ به این سؤال که دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنید، چقدر به دیدگاه‌های آقای احمدی‌نژاد نزدیک است؟، گفت: پارسال خود ایشان بعد از نماز به من گفتند نظرشان به من خیلی نزدیک است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ