سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد که دو کفش وعصای آهنین برگیر و آنگاه در زمین سیاحت کن و آثار و عبرتها را بجوی تا آن جا که کفشها پاره و عصا شکسته شود . [ابن دینار]
 
جمعه 89 مهر 23 , ساعت 10:57 صبح
 
 آیت‌الله العظمی نوری همدانی در پاسخ به سؤال یکی از طلاب مبنی بر دریافت مبالغی از برخی منابع، تصریح کرد: بنده حتی یک شاهی از هیچ‌کس دریافت نکرده‌ام.

این مرجع تقلید در درس خارج خود ضمن قدردانی از پیگیری طلاب افزود: مردم حق دارند که این گونه سؤال‌ها را پرسیده و جواب بشنوند؛ به طور کلی هر وقت ابهاماتی پیش می‌آید، باید مطرح و پرسیده شود تا شایعاتی پخش نشده و عده‌ای به آن دامن نزنند.

وی در ادامه با تفسیر خطبه 171 نهج‌البلاغه مربوط به جنگ جمل گفت: جبهه‌های حق علیه باطل همواره وجود داشته و به عبارتی تاریخ در حال تکرار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عده‌ای از انسان‌ها در طول تاریخ به خاطر هوی و هوس و غریزه نفسانی دچار طمع شده و به مبارزه با حق و حقیقت برخواسته‌اند و این جدال‌ها باعث شده تا جبهه‌ باطل همواره در مقابل جبهه‌حق قرار گیرد.

نوری همدانی نقش تاریخ را در فرهنگ بشری بسیار مؤثر ارزیابی کرد و با اشاره به جنگ جمل اظهار کرد: باید ارزیابی و ریشه‌یابی این گونه جدال‌ها، از آنها عبرت گرفت، تا اگر در آینده حادثه‌ای مشابه‌ای روی داد، انسان آگاهی‌های لازم را برای برخورد با آن داشته باشد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ