سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم، دل حکیم را نابود می کند . و فرمود : هرکس مالک خشم خویش نباشد، مالک خرد خویش نیست . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 89 مهر 19 , ساعت 9:15 صبح

 رادیوفراد خبر داد:


دادگاه نظامی اسرائیل روز یکشنبه تأیید کرد که علیه یک سرباز زن ارتش این کشور به اتهام دزدیدن «اسناد فوق محرمانه» از جمله درباره جمهوری اسلامی ایران کیفرخواست صادر کرد.این اسناد از محل شورای امنیت ملی اسرائیل به سرقت رفته‌اند.

نام این سرباز زن اعلام نشد اما رسانه‌های اسرائیل در تلاش برای افشای هویت او هستند.دادگاه نظامی اسرائیل اعلام کرد که این دختر در بازجویی‌ها تأیید کرد که اسناد فوق محرمانه را روی یک دیسک به خانه خود برده است.

در مورد ماهیت اسناد آمده است که سخن از حدود ??? سند است که دست کم ?? سند آن مهر «فوق محرمانه» خورده بود.

به نوشته روزنامه یدیعوت آحرونوت به نقل از کیفرخواست، این سندها از جمله به «رازهای برنامه اتمی ایران» مربوط بوده است.سندهای دیگر به سرقت رفته نیز مهرهای «محرمانه» یا «طبقه‌بندی شده» داشتند.

وکیل این متهم جوان می‌گوید که موکل او قصد بدی نداشته است و مدعی شده است که موکلش با این هدف دیسک را در اختیار داشته که نشان دهد شورای امنیت ملی تدابیر امنیتی لازم را برای حفاظت از اطلاعات فوق محرمانه به عمل نیاورده است.

این دختر در چارچوب خدمت سربازی خود همراه با سربازان دیگری از شورای امنیت ملی بازدید کرده است.

دادستانی نظامی اسرائیل این ادعا را رد کرد و در کیفرخواست نوشت که متهم دیسک را در کیف همراه خود قرار داد و با کیف از مرکز اسرائیل به خانه خود در جنوب کشور سفر کرد.

شغل این سرباز زن رسیدگی به کدگذاری محرمانه در بخش شنود و ارتباطات ارتش بوده است.

دادستان نظامی اسرائیل این دختر را به یکی از وخیم‌ترین رفتارها متهم کرده و نوشته است که افشای این اسناد می‌توانست ضربه جدی به آنها بزند.

چندی پیش نیز دختری به نام «عانات کام» به دزیدن هزاران سند از دفتر کار ژنرال یائیر ناوه، فرمانده وقت سپاه جنوب ارتش رژیم صهیونیستی متهم شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ