سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خدا بنده‏اى را خوار دارد ، او را از آموختن علم برکنار دارد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 مهر 15 , ساعت 5:32 عصر
 
محمد خوش چهره ادبیات مسئولان دولتی در خصوص ایجاد ستادهایی علیه فعالیت‌های اقتصادی دولت را غیر متعارف دانست و گفت: این نوع ادبیات در علم مدیریت و اقتصاد نه منطقی است و نه عقلانی.

پس از سخنان رییس‌جمهور درباره راه اندازی ستادهایی علیه اجرای صحیح هدفمندی یارانه ها و تکذیب های فراوان از سوی نمایندگان مجلس و دیگر اقتصاد دانان کشور، بار دیگر رئیس‌جمهور در سفر استانی به گلستان تاکید کرد: «چند نفری که ستاد تشکیل داده‌اند تا در زمان اجرای هدفمند‌کردن یارانه‌ها لطمه‌ای به ملت ایران بزنند بدانند که مأیوس شده و دستشان را برای همیشه از سر ملت ایران کوتاه می‌کنیم.»

چند روز پیش هم درحالی که مرتضی تمدن استاندار تهران از فعال شدن اتاق توطئه علیه هدفمندی یارانه ها یاد کرده بود معاون پارلمانی رییس جمهور با ابراز نگرانی از سنگ‌اندازی‌های مخالفان دولت برای اجرای هدفمندی‌یارانه‌ها، از وزارت اطلاعات خواسته بود که آنها را شناسایی کند.

این اظهارات در حالی بیان می شود که نمایندگان مجلس از تشکیل چنین ستادهایی اظهار بی اطلاعی کرده اند. این بی اطلاعی نه تنها شامل حال نمایندگان مجلس -که ناظر بر کلیه امور کشور هستند- می شود، بلکه بسیاری از کارشناسان اقتصادی نیز وجود چنین ستادهایی را جزء تخیلات دولت دانسته و برخی ها نیز با شنیدن آن متعجب شدند. البته تعدای از کارشناسان اقتصادی نیز می گویند اگر چنین است، چرا دستگاه های امنیتی پیگیری نمی کنند؟

محمد خوش‌چهره کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «فردا» به کار بردن این نوع ادبیات را غیر متعارف دانست و بیان داشت: این نوع اظهارات در ادبیات اقتصادی و عقلانیت نمی گنجد.

وی گفت: در مقطعی گفته می شد که تورم ها به دلیل فعالیت های مخالفان سیاسی است، زمانی گفته می شد اختلالات اقتصادی به سبب وجود مافیای اقتصادی و رقیبان سیاسی است، امروز هم می گویند ستادی علیه هدفمندی یارانه ها تشکیل شده است؛ گفتن اینکه ستادهایی علیه دولت تشکیل شده به‌هیچ‌وجه منطقی و متعارف نیست.

خوش چهره بحث درباره چرایی و چگونگی این ستادها را مربوط به حوزه امنیتی کشور دانست و بیان کرد: قضاوت در این‌باره با صاحب‌نظران و اندیشمندان نیست، البته جای تعجب دارد که اگر چنین ستادی تشکیل شده چرا دستگاه های اطلاعاتی آنها را شناسایی نکرده‌اند.

وی گفت: باید مشخص شود که اصلأ این قبیل اظهارات منطبق با منطق است؟ فرافکنی است؟ چنین ستادهایی وجود خارجی دارد؟ اگر هست پس چرا دستگاه های امنیتی آنها را شناسایی نمی کنند؟


لیست کل یادداشت های این وبلاگ