سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با ذکر خدا دلها زنده می شود . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 مهر 11 , ساعت 3:39 عصر

 

 عضو فراکسیون اقلیت مجلس در نطق امروز خود‏، انتقادات صریحی را به دولت و مجلس در حفظ جایگاه قوه مقننه مطرح کرد.


جمشید انصاری با بیان اینکه رئیس قوه مجریه سخنان جاودان امام را مربوط به زمان گذشته قلمداد کرده و با استدلالی غیر حقوقی تاکید کرده مجلس در راس امور نیست، اظهار داشت: نیازی به استدلال برای رد سخنان ایشان و درگیر شدن به این مسائل که مشکلی از مشکلات مجلس را حل نمی‌کند، نیست.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا طی دو سال گذشته مجلس در راس امور بوده است؟ به انتقاد از عملکردهای مجلس و نمایندگان پرداخت که به زعم وی جایگاه مجلس را زیر سوال برده است.

انصاری گفت: زمانی که شورای عالی انقلاب فرهنگی به جای مجلس قانونگذاری می‌کند، آیا می‌توان گفت که مرکز همه قانونگذاری‌ها مجلس است؟ وقتی استیضاح‌ها با پادرمیانی هیات‌رئیسه عقیم می‌ماند، این تصور ایجاد می‌شود که مجلس هیچ وزیری را استیضاح نمی‌کند.

به گفته وی، وقتی تعدادی افراد فریب خورده با تحریک مقامات محلی به دفتر محلی نمایندگان حمله می‌کنند و هیچ اقدامی از سوی هیات رئیسه و مقامات امنیتی در دفاع از جایگاه صورت نمی‌گیرد‏، باز هم می‌توان گفت که موضع امام در مورد مجلس جاری و ساری است؟ امام گفته است که هیچ کس حق اهانت به مجلس را ندارد اما جمع سازمان دهی شده‌ای در مقابل مجلس تجمع کرده و به رئیس و نمایندگان مجلس جسارت می‌کنند و حتی وزیرکشور از توضیح در این خصوص خودداری می‌کند! انعکاس این مسائل در فضای عمومی کشور، وادادگی مجلس در مقابل برخی فشارهای خارجی است.

نماینده زنجان همچنین با طرح این سوال که دلیل کوتاه آمدن مجلس در مقابل حادثه وحشیانه حمله به کوی دانشگاه چیست؟، ادامه داد: سکوت و بی تفاوتی مجلس در مقابل جسارت به خانواده‌های شهدا نیز غیرقابل چشم پوشی است.

انصاری بر این اساس گفت: به نظر می‌رسد مجموعه این موارد مصداق حفظ حرمت امامزاده از سوی متولی آن است.‏ مجلس باید نسبت به ارتقای جایگاه خود بیش از این عمل کند.

وی در بخش پایانی نطق خود از ارائه آمارهای غیر واقعی از سوی دولت و بی تدبیری وزارت علوم در تغییر رئیس دانشگاه زنجان نیز انتقاد کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ