سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیورهای دنیا، خردهای ناتوان را تباه می سازد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 مهر 10 , ساعت 9:8 صبح
ممکن است دوچرخه‌سواری پتروشیمی تبریز به چین منتقل شود/سایه نابودی بر سر پرافتخارترین تیم آسیا

 

 تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز تنها یک ماه تا نابودی فاصله دارد.

قطب اصلی دوچرخه سواری ایران برای ماندن فرصت زیادی ندارد. تنها یک ماه تا ایرانی ماندن. این تیم که اولی قاره آسیا را هم یدک می کشد با مشکل جدیدی دست به گریبان شده؛ ماندن یا نماندن. بعداز این که پتروشیمی تبریز خصوصی شد مسئولان جدید تصمیم گرفتند جلوی هزینه ها را بگیرند. مخصوصا بخش هایی که سودآور نیست. با قرار گرفتن ورزش در لیست زیان آورها، تیم دوچرخه سواری هم بعداز فوتسال و فوتبال حذف می شود. تیمی که به تنهایی در رنکینگ آسیا 1800 امتیاز دارد. البته سهم زیادی برای سهمیه المپیک 2012 لندن. همین مساله باعث شده تا مسئولان هیات دوچرخه سواری آذربایجان شرقی دست به دامان دست اندر کاران ورزش شوند.

آنها در قدم اول نامه ای را به رئیس فدراسیون داده اند. اما تنها نگرانی خاتون آبادی سرمربی تیم پتروشیمی تبریز و دبیر هیات دوچرخه سواری این استان  حذف تیمش نیست بلکه پاک شدن اسم پتروشیمی از لیست تیم های اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری است. اومی گوید: «در شرایطی که  پتروشیمی این تصمیم را گرفته، فدراسیون دوچرخه سواری هم  تا 9 آبان ماه فرصت دارد تا تیم مارا در uci ثبت نام کند. اگر اعلام آمادگی نکنیم برای سال 2011 تیم مااز لیست uci حذف می شود و نمی‌تواند در تورهای بین المللی شرکت کند.بعدهم دیگر فرصتی را برای این کار نداریم.»

در شرایطی این اتفاق رخ داده که ،سال آینده،سال سهمیه المپیک است و امتیازات تیم ها نقش زیادی در تعداد سهمیه های المپیک کشورها دارد. شاید یکی از دغدغه های پتروشیمی ها از دست رفتن سهمیه المپیک است. خاتون آبادی می گوید: «تیم پتروشیمی در رنکینگ جهانی بهترین تیم آسیاست و 1870 امتیاز دارد، از طرفی سال 2011 برای امتیاز گیری خیلی اهمیت دارد اگر تیم ما در تورها شرکت نکند، امتیاز تیم پایین می آید و تعداد سهمیه ها هم کم می شود. حتی سه سهمیه  ایران برای 2008 پکن را رکابزنان تیم ما گرفتند. اگر تیم پتروشیمی حذف شود باید فاتحه دوچرخه سواری ای ران را بخوانیم. چرا که تیم دوم  ایران یعنی دانشگاه آزاد تنها 680 امتیاز دارد. در پتروشیمی یک پاه برای فدراسیون محسوب می شود. پس مسئولان ورزش باید آن را حفظ کنند. از همین الان به فکر این تیم باشند و اقدامشان حکم نوشدارو بعداز مرگ سهراب را نداشته باشد.»

پتروشیمی در دنیای رکابزنی برا ی خودش اسم و رسمی پیدا کرده،طوری که uci اول آن را ارنج می کند. حتی حالا برای حضور در تورها هم دعوتنامه برایش می فرستد. در حالی که قبل از این هیچ تیم ایرانی به تور چین هایلک هم دعوت نمی شد. آنها حالا تنها به اسپانسر فکر می کنند. هرچند خاتون آبادی معتقد است چون شروع کار تیمش از نفت بوده باز هم می شود این تیم تیم نفت شود اما مهدی علی نژاد رئیس تربیت بدنی نفت معتقد است این کار امکان پذیر نیست: «نفت بنا ندارد تیم هایش را اصافه کند. به اندازه کافی تیم  داریم. پتروشمی هم باید با تبریزی ها به توافق برسد. به هرحال وظیفه وزارتی ما این نیست که جور فدراسیونها را بکشیم. ما سیاست های خودمان را داریم. از طرفی وسط سال نمی شود بودجه بندی کرد. نه ما که هیچ سازمانی نمی تواند.»

با این حال  سرمربی تیم پتروشیمی معتقداست بودجه  تیم 50 نفره اش کمتر از حقوق علی دایی است: «تیم ما هرینه زیادی ندارد. اگر مدیران مدبرانه به آن نگاه کنند. متوجه می شوند که تیم 50 نفره تنها 700 میلیون بودجه می خواهد. یعنی بودجه ای کمتر از حقوق علی دایی.» خاتون آبادی دلش می خواهد تیمش اسپانسر ایرانی داشته باشد تا همه امتیازات تیم هم برای دوچرخه سواری ایران خرج شود. در حالی که پیشنهاد از کشورهای خارجی هم دارد: «ما برای تیممان از اسپانسرهای خارجی هم پیشنهاد داریم. چینی ها خیلی اصرار دارند تا اسپانسر ما شوند. اما آن وقت دیگر اسم تیم ما تیم پتروشیمی نمی ماند.هم به آن کشور منتقل می شود و هم دیگر همه رکابزنانش ایرانی نیستند و از همه مهمتر امتیازات تیم تنها به نام ایران نوشته نمی شود. چینی ها در کنار پیشنهادشان گفتند چهار دوچرخه سوار کشورشان هم به تیم اضافه می شود. جدای ازچینی ها دوچرخه سواران  دیگری هم به این تیم دعوت می شوند.»

سرمربی تیم تبریزی معتقداست اگر شرایط تیم فراهم نشود پیشنهاد چینی ها را قبول می کند:«این خیلی جالب نیست اما اگر اسپانسری در ایران پیدا نکنیم پیشنهاد چینی ها را قبول می کنیم.بچه های ما تازه پا به عرصه گذاشته اند اگر اسپانسر نباشد باید رکابزنی را کنار بگذارند. نمی شود با جیب خالی رکاب زد.» با این که خاتون آبادی از فرستان نامه به فدراسیون  و دادخواهی از مسئولان فدراسیون دارد ، سید حمید سجادی معاون امور ورزش سازمان تربیت بدنی می گوید:«هنوز گردش کار این نامه به سازمان نرسیده است. به محض رسیدن نامه به سازمان کار را پیگیری می کنیم. چرا که پتروشمی منشاء خدمات در ورزش بوده است.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ