سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ و غمش را کفایت می کند و از آنجاکه به حساب نمی آورد، روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 89 مهر 9 , ساعت 4:31 عصر
چهره‌های شاخص سینما و تئاتر به تلویزیون می‌آیند

 

 شبکه بی‌بی‌سی به منظور ارتقاء سطح کیفی برنامه‌هایش قرارداد ساخت چند سریال را با بزرگان سینما چون سام مندس، جین کمپیون و دیوید هر امضاء کرد.

 سام مندس (کارگردان «زیبایی آمریکایی» و «جاده رولوشنری») نسخه حماسی «هنری پنجم» نوشته شکسپیر را کارگردانی می‌کند. بن استفنسن، مدیر بخش درام بی‌بی‌سی این اثر را «حماسه‌ای سینمایی» توصیف کرده است.

شبکه بی‌بی‌سی همچنین «ریچارد دوم» و «هنری چهارم» (در دو بخش) را تولید می‌کند.

مندس و پیپا هریس مدیرتولید این چهار اثر هستند. ریچارد آیر و روپرت گولد از دیگر کارگردانان این مجموعه هستند. گولد پیشتر نمایش «انرون» را کارگردانی کرده بود که در بریتانیا بسیار تحسین شد اما در برادوی با شکست روبه‌رو شد.

فیلم‌های اقتباسی از آثار شکسپیر سال 2012 از شبکه بی‌بی‌سی2 پخش می‌شوند. هزینه این مجموعه‌ها 16 میلیون دلار برآورد شده است. در کنار این فیلم‌ها یک نمایش نیز بطور زنده از این شبکه پخش می‌شود. نام نمایش اعلام نشده است.

سریال جین کمپیون (کارگردان «پیانو» و «دود مقدس») «بالای دریاچه» نام دارد. کمپیون این سریال را به همراه جرارد لی نوشته است. داستان «بالای دریاچه» در نیوزلند، زادگاه کمپیون رخ می‌دهد و درمورد ناپدیدشدن دختری 12 ساله است.

فیلمبرداری این مجموعه سال آینده آغاز می‌شود و امیلی شرمن و یان کنینگ تهیه‌کنندگان آن هستند.

جزئیات پروژه سر دیوید هر، فیلمنامه‌نویس «ساعت‌ها» و نمایشنامه‌نویس مشهور بریتانیایی بعدا اعلام می‌شود. احتمالا این پروژه نمایشی است که بطور زنده از تلویزیون پخش می‌شود.

ورایتی / 30 سپتامبر



لیست کل یادداشت های این وبلاگ