سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فریب شیطان زینت می دهد و به طمع می اندازد . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 89 شهریور 27 , ساعت 7:56 عصر

 

 

 مسئول واحد موسیقی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) گفت: عبدالحسین مختاباد اثری را مشابه مجموعه بوی گل یا شبانگاهان در دست کار دارد که از اشعار حضرت امام(ره) استفاده کرده و محمد اصفهانی نیز مجموعه ای را در دست کار دارد که در حال آماده شدن است.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سعادتی مطلق، مسئول واحد موسیقی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به فعالیت‌های این واحد در حوزه موسیقی اشاره کرد و گفت: موسسه به عنوان میراث دار امام خودش را موظف می داند در زمینه موسیقی نیز تولیداتی داشته باشد که هم برای دیگران الگو و شاخص باشد و هم اینکه نسل جوان با فضای معنوی مورد نظر امام آشنا شده و از برخی موسیقی های ناهنجاری که اخیرا شنیده می شود در امان بماند. ما هر سال به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام تولید چند قطعه موسیقی را داشته ایم.

وی افزود: قطعاتی از اشعار حضرت امام (ره) را آقای مختاباد و برخی را نیز آقای افتخاری اجرا کردند که صدا و سیما مکرر آنها را پخش کرده است. کاردیگری توسط آقای میرزمانی آهنگسازی شد و آقای مهراد کاظمی اجرا کردند. نوار بوی گل که به نام شبانگاهان معروف است توسط آقای مختاباد کار شد که اشعاری از حضرت امام(ره)، سعدی و تصنیف شباهنگام هم از شاعر معاصر آقای ساعد باقری است.

سعادتی در این گفتگو که با سایت جماران انجام داده، در مورد سایر فعالیت‌های واحد موسیقی نیز گفت: یک سمفونی به نام روح الله توسط آقای بهزاد عبدی که تحصیل کرده اوکراین و آهنگساز برتری هستند ساخته شد. موسیقی فیلم فرزند صبح را هم آقای بهزاد عبدی ساخته اند. سمفونی دیگری به نام انتظار توسط آقای دکتر میر مهدی که در آلمان استاد دانشگاه هستند بر اساس پنج غزل حضرت امام (س) تدوین و در سال 87 در تالار وحدت اجرا شد و مورد تحسین کارشناسان موسیقی قرار گرفت؛ آقای نادر مشایخی رهبر ارکستر ملی اجرای این سمفونی را رهبری کردند.

وی یادآور شد: در مجموع می توان گفت در این 21سال حداقل هر دو سال یک کار بزرگ انجام شده که هم استقبال مردمی آن خوب بوده است و هم کارشناسان آنها را تحسین کرده اند. صدا و سیما نیز از این آثار بسیار استفاده کرده و بر روی این آثار تصویر سازی شده است.

مسئول واحد موسیقی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) درمورد فعالیت‌های در دست اقدام این واحد نیز توضیح داد: در حال حاضر آقای مختاباد اثری را مشابه مجموعه بوی گل یا شبانگاهان در دست کار دارند که از اشعار حضرت امام(ره) و شاعران معاصر در آن استفاده شده است. آقای محمد اصفهانی نیز مجموعه ای را در دست کار دارند که هر چند قدری طولانی شده اما در حال آماده شدن است.

وی خاطرنشان کرد: البته طرحی نیز برای یک جشنواره به نام صدای سخن عشق وجود داشت که قصد داشتیم کل کارهای سی سال گذشته را به مسابقه بگذاریم تا بازخوانی بشود و تجلیلی از کلیه افراد که این آثار را خلق کرده اند صورت بگیرد و همین طور کارهای جدیدی نیز طی آن خلق شود منتها به دلایل متعدد و بنا به ملاحظاتی به تعویق افتاد که به محض فراهم شدن شرایط نسبت به برگزاری آن اقدام خواهد شد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ