سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت گمشده مؤمن است، پس هریک از شما گمشده اش را در هر جا یافت، آن را برگیرد . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 89 شهریور 26 , ساعت 6:56 عصر
 استاندار آذربایجان شرقی از نهایی شدن تفاهمنامه خواهر خواندگی تبریز و استانبول در جریان سفر هیئت بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، احمدعلیرضا بیگی با اشاره به سفر هیئت بلند پایه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور استانداران آذربایجان شرقی و غربی و اصفهان صورت گرفته بود، گفت: در نشست مشترکی که با مسئولان ارشد کشور ترکیه برگزار شد، راهکارهای افزایش همکاری‌های فی مابین استان‌های مرزی کشورمان با ترکیه در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و ورزشی بررسی شد.
وی افزود: در این نشست، همچنین قرارداد اولیه تفاهم همکاری بین تبریز و اصفهان با استانبول به امضا رسید و مقرر شد موضوع خواهر خواندگی تبریز و استانبول که در مفاد همکاری طرفین پیش‌بینی شده بود با حضور معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر ترکیه نهایی شود.
بیگی گفت: پس از طی تشریفات قانونی لازم از سوی وزارت کشور و شورای شهر تبریز، این تفاهمنامه تبادل شده و در ادامه هیئت‌های اقتصادی، فرهنگی و ورزشی مربوطه نسبت به آغاز فعالیت‌های مشترک اقدام می‌کنند.
هیئت بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در جریان این سفر با «عبدالله گل» رئیس جمهور ترکیه، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه و جودت ایلماز وزیر دولت و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور دیدار رسمی داشت و در نشست مشترک اقتصادی با عنوان کار ترکیه - ایران که با حضور رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه برگزار شد، حضور پیدا کرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ