سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ چیز نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـ، منفورتر ازبخل و بدخویی نیست که این یک، همان گونه که سرکه عسل را تباه می کند، ایمان را تباه می کند . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 شهریور 22 , ساعت 1:39 عصر

 

مدیرکل امور تربیتی سازمان ملی جوانان با بیان اینکه بیش از 12 میلیون نفر از جمعیت جوان کشور در سن ازدواج قرار دارند، گفت: متولدین دهه 60، بیشترین متقاضیان ازدواج هستند. 

"سید مهدی صدری" افزود: اگرچه میزان ازدواج در کشور، در طول 30 سال گذشته در مقایسه با قبل از انقلاب افزایش یافته، اما افزایش انتظارات خانواده ها از جوانان، موجب کند شدن روند تشکیل خانواده در میان این قشر شده است.

وی، افزایش انتظارات خانواده ها را موجب افزایش سن ازدواج جوانان دانست و اضافه کرد: اکنون سن ازدواج در میان جوانان، به بالای 30 سال رسیده است که این امر آسیب های جدی برای جامعه و خانواده همراه دارد.

مدیرکل امور تربیتی سازمان ملی جوانان در عین حال گفت: امید به ازدواج برای دختران بالای 30 سال کاهش یافته است چرا که این گروه سنی، گزینه ای برای انتخاب همسر ندارند.

صدری تاکید کرد ازدواج و تشکیل خانواده، تنها راه مصون ماندن جامعه از برخی معضلات و آفت های اجتماعی است و از این رو، تمام سیاست های دولت و مسوولان باید در جهت تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج باشد.

صدری با بیان اینکه یک پسر جوان پس از دریافت مدرک کارشناسی و گذراندن دوره سربازی، حداقل 24 سال سن خواهد داشت و نمی تواند در چنین سنی از لحاظ اقتصادی قوی باشد، گفت: جامعه و خانواده ها به این امر واکنش منفی نشان می دهند و معتقدند پسری که می خواهد تشکیل خانواده بدهد باید شغل، مسکن و درآمد مناسبی داشته باشد.

وی افزود: این در حالی است که جامعه کارشناسی معتقد است داشتن وضعیت اقتصادی خوب، تنها گزینه درست و تاثیرگذار در امر ازدواج نیست.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ