سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین خرد، شناخت آدمی به خویش است . هرکه خود را شناخت، خرد ورزید و هرکه نشناخت گمراه شد . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 شهریور 21 , ساعت 6:49 عصر
 
 مهدی نخعی در مشهد اظهار داشت: بسیاری از متکدیان به دلیل فقر و از روی ناچاری تکدی‌گری نمی‌کنند و وضعیت مالی بسیاری از آن‏ها، مناسب است، تکدی‌گری برای آن‏ها به صورت یک حرفه درآمده، به گونه‏ای به طور میانگین هر متکدی در مشهد روزانه بین 30 تا 40 هزار تومان درآمد دارد.

رئیس اداره بهزیستی مشهد افزود: متاسفانه موضوع تکدی‌گری یک موضوع کشوری است که در سایر شهرهای کشور نیز شاهد آن هستیم و در هر شهر یا استانی به شیوه‏های مختلف با آن برخورد می‏شود.

نخعی ادامه داد: در گذشته شهرداری مشهد و نیروی انتظامی، متکدیان و کودکان خیابانی و بیماران روانی را از سطح شهر جمع‏آوری می‏کردند و به بهزیستی تحویل می‏دادند و در مراکز بهزیستی نگهداری و ساماندهی می‏شدند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد با اشاره به اینکه بارها در چهارراه‏های این شهر کودکان خیابانی را مشاهده کرده است که به انواع و اقسام شیوه‏ها گدایی می‏کنند، افزود: سال‏ها پیش در طرحی که اجرا شد از بسیاری از کودکان خیابانی در فروش گل و روزنامه استفاده شد اما متاسفانه در حال حاضر باندهایی حرفه‏ای تشکیل شده که کودکان معصوم را در چهارراه مستقر کرده و آن‏ها را به تکدیگری مجبور می‏کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از متکدیان در مشهد مهاجرانی هستند که از شهرها و استان‏های دیگر وارد شده‏اند، افزود: متاسفانه این افراد به تکدیگری در مشهد پرداخته و به آبرو و حیثیت پایتخت معنوی ایران ضربه می‏زنند، بنابراین باید به طور جدی با این پدیده مقابله کرد.

نخعی اظهار داشت: براساس طرحی موسوم به طرح شهید رجایی، کمیته امداد موظف است از زنان و مردان بالای 60سال که توانایی کار کردن ندارند، حمایت کند که تا جایی که اطلاع داریم کمیته این کار را انجام می‏دهد اما واقعیت این است که سرانه‏ای که برای هر فرد در هر ماه در نظر گرفته شده جوابگوی نیازهای زندگی این افراد نیست و بعضی از این افراد به تکدیگری در سطح شهر می‏پردازند.

رئیس اداره بهزیستی مشهد خاطرنشان کرد: بهزیستی آمادگی کامل برای پذیرش کودکان خیابانی، بیماران روانی و افراد سالمند را دارد و هر سازمانی که متولی اصلی این کار شود، بهزیستی نیز با آن سازمان همکاری می‏کند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ