سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز داد بر ستمگر سخت‏تر است از روز ستم بر ستم بر ، . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 شهریور 11 , ساعت 1:43 عصر
 یک نماینده پارلمان کویت پیشنهاد کمک 15 هزار دلاری برای مردانی که زن دوم اختیار کنند را تقدیم مجلس کرد.

به گزارش  تلویزیون بی‌بی‌سی عربی، در پی افزایش سن ازدواج و دختران کویتی که هیچ گاه فرصت ازدواج پیدا نمی‌کنند و همچنین افزایش تعداد زنان مطلقه و شوهر مرده در کویت، "فیصل الدویسان " نماینده پارلمان این کشور پیشنهادی مبنی کمک بیش از 14 هزار دلاری دولت به مردانی که برای بار دوم و تحت شرایط مشخصی ازدواج کنند، تقدیم مجلس کرد.

الدویسان هدف از ارائه این پیشنهاد را جلوگیری از افزایش شمار دختران خوانده و آنرا به نفع زنان می داند زیرا به گفته وی در حالی که سن ازدواج دختران بالا رفته است و شمار آنان افزایش یافته است، دختران این کشور به ازدواج نیاز دارند بنابراین باید ساز و کاری اندیشیده شود تا از ازدواج مردان کوینی با زنان خارجی جلوگیری به عمل آید.

بنا برپیشنهاد الدویسان به هر مرد کویتی که زن دوم را از جامعه کشورش و به شرطی که دختر بالای 40 سال، مطلقه و یا شوهر مرده باشد، اختیار کند مبلغ تقریبی 15 هزار دلار کمک خواهد شد.

الدویسان اقبال مردان کویتی به ازدواج با زنان خارجی و افزایش شمار دختران کویتی را زنگ هشداری دانست که در صورت عدم پرداختن به آن، مشکلات اجتماعی ناگواری را در بر خواهد داشت.

امروزه معضلات اجتماعی موسوم به پدیده افزایش سن دختران به یکی از مشکلات جدی در کشورهای عربی از جمله کویت و عربستان سعودی در آمده است. برای نمونه این پدیده کشور عربستان را با مشکل مواجه کرده و اسباب نگرانی خانواده‌ها و حکومت عربستان را فراهم کرده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ