سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه دردانشش اختلاف و دوگانگی نباشد . [امام باقر علیه السلام ـ در بیان معنای راسخان در دانش ـ]
 
چهارشنبه 89 شهریور 3 , ساعت 5:2 عصر
 وزیر تولیدات جنگی مصر از تسلیحات ایران افسرده شد!

 

 وزیر امور تولیدات جنگی مصر گفت: توانمندی های تسلیحاتی ایران خطری برای اسرائیل به شمار نمی رود.

به گزارش  سایت خبری "الیوم السابع" مصر، سید مشعل اظهار داشت:  ایران با دخالت های خود در کشورهای عربی، خطری جدی برای این کشورهاست.

وزیر امور تولیدات جنگی مصر که پس از افتتاح نمایشگاه تولیدات جنگی با خبرنگاران سخن می گفت؛ ادامه داد: افزایش آرمان ها و جاه طلبی های نظامی ایران باعث شده تا بسیاری از کشورهای دنیا به دشمن ایران تبدیل شوند به ویژه کشورهای غربی که به شدت به دنبال توقف روند مسلح شدن ایران هستند.

مشعل اضافه کرد: ایران موشکی با برد سه هزار کیلومتر می سازد و با این کار در اروپا، دشمن سازی می کند. خطر از آنجا به سراغ ایران می آید. این روند باعث می شود این کشورها برای توقف رشد نظامی ایران ، گام هایی را بردارند.

وی افزود: هر کشوری که برای مسلح شدن برنامه ریزی می کند می بایست دشمنان خود، فاصله با این دشمن و توانمندی آنها را مشخص کند سپس به برنامه ریزی تسلیحاتی بپردازد. اگر مسلح شدن کشوری پیش از حد باشد باعث دشمن سازی می شود.

مشعل ادامه داد:  دلایل شفافی برای مسلح شدن ایران وجود ندارد. اگر ایران به دنبال تسلیح هسته ای است که این موضوع برای این کشور و برای کل منطقه خاورمیانه خطرناک است ولی اگر انرژی هسته ای را برای کاربرد انرژی به کار گیرد کوچکترین مشکلی نخواهد بود.

این وزیر مصری با تاکید بر این که ایران خطری برای اسرائیل نیست گفت: در جریان حمله اسرائیل به غزه و نیز جنگ با حزب الله ، ایران ، حتی یک گلوله هم به اسرائیل شلیک نکرد.

وزیر مشاور در امور تولیدات جنگی مصر همچنین تاکید کرد: مصر بالاترین رهبری سیاسی در منطقه را دارد. هیچ کس نمی تواند تصمیمی را بدون مصر اتخاذ کند. برخی کشورها مانند ایران قصد دارند این رهبری را به سمت خود منتقل کنند اما با موانع بسیاری روبه رو می شوند. ایران اقداماتی را برای ربودن رهبری منطقه از مصر به کار گرفته است ولی موازنه منطقه ای از مصر ناشی می شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ