سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوست داشتن چیزی، [نسبت به کاستی های آن] کور و کَرَت می سازد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 مرداد 31 , ساعت 12:11 عصر
 
* دولت آمریکا هشت کشور آسیائی و آمریکائی را برای قطع رابطه تجاری و اقتصادی با ایران تحت فشار قرار داده است. خبرگزاری فرانسه نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است مقامات آمریکایی در مذاکرات شان در بحرین، برزیل، اکوادور، ژاپن، لبنان، کره جنوبی، ترکیه و امارات تاکید کردند که بانک‌های خارجی درصورت تداوم، معاملات با شرکت‌هایی که در فهرست سیاه درباره ایران قرار دارند، با خطر از دست دادن امکان دسترسی به سیستم مالی آمریکا رو به رو می‌شوند. مسئولانی از وزارت خزانه داری، وزارت امور خارجه و کاخ سفید آمریکا با سفر به کشورهای مذکور آنها را برای خودداری از داشتن رابطه تجاری با ایران تحت فشار قرار داده و در ملاقات‌های شان با مقامات عالی رتبه‌ی دولتی و مقامات بانکی این کشورها بر تاثیر دور اخیر تحریم‌ها بر ایران تاکید کردند.
* آمریکا ادعا می‌کند 8 دریانورد ایرانی در آب‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس توسط بالگردهای آمریکایی نجات داده شدند. شفاف به نقل از رادیو فردا نوشت: براساس بیانیه‌ای که فرماندهی ناوگان پنجم ارتش آمریکا مستقر در بحرین منتشر کرده دو بالگرد ناو اتمی هری ترومن پس از مشاهده آتش سوزی در یک شناور ایرانی، اقدام به عملیات نجات کردند. شناور ایرانی که وضعیت نامساعدی داشت، شامگاه چهارشنبه درفاصله 80 کیلومتری ناو آمریکایی قرار داشت. براساس این بیانیه، دریانوردان ایرانی در این ناو که ماموریت پشتیبانی عملیات آزادسازی افغانستان را برعهده دارد، خواهند ماند تا هنگامی که مقدمات بازگشت آنان به میهنشان فراهم آید.
* تعدادی از افراد خودسر در مراسم حجت الاسلام سید تقی موسوی درچه ای، عضو شورای مرکزی روحانیون مبارز ایجاد اختلال کردند. به گزارش خبرنگار "تابناک"، این مراسم که بعد از ظهر جمعه در مصلای شهرری برگزار شد، هنگام خروج آقایان محتشمی پور و مجید انصاری عده‌ای افراد خودسر به این دو نفر حمله کرده و قصد برخورد فیزیکی با آنها را داشتند که با مداخله پلیس این افراد متفرق و این دو با هدایت پلیس به خودروهای خود منتقل شدند. در این مراسم که با حضور مردم و چهره‌های سرشناس برگزار شد، حجت الاسلام مروی به نمایندگی از مقام معظم رهبری نیز حضور داشت. ضمناً رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی مبارز حجت الاسلام آقای حاج سید تقی درچه‌ای را تسلیت گفته‌اند.
* صهیونیست‌ها پس از احساس ناتوانی در برخورد قهرآمیز با ایران، به تبلیغات تحریک آمیز علیه ایران در جهان عرب متوسل شده‌اند. به گزارش عصر ایران، روزنامه جورزالیم پست چاپ تل آویو نوشت: شبکه القاعده منتظر است تا از حمله نظامی اسرائیل به ایران، سوءاستفاده کند. این روزنامه با استناد به پیام صوتی اخیر "سعید شهری" نفر دوم القاعده در یمن از قول وی نوشت: ایران پس از حمله نظامی اسرائیل، عربستان سعودی را مورد سرزنش قرار خواهد داد و پس از آن فرصت را مناسب خواهد دید تا کنترل مکه و مدینه را در اختیار خود بگیرد. وی در این پیام گفته است: اسرائیل همزمان با جنگ علیه ایران، مناطقی از کشورهای عربی همسایه خود را نیز اشغال خواهد کرد.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ