سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر بنده آجل و پایان آن را مى‏دید ، با آرزو و فریبندگیش دشمنى مى‏ورزید . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 مرداد 30 , ساعت 7:53 عصر

 آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، شامگاه چهارشنبه در ادامه تفسیر سوره قیامت، اظهار داشت: روز قیامت روزی است که چشم‌ها از حدقه بیرون می‌زند، ماه سیاه شده، خورشید جمع می‌شود و همه به دنبال پناهگاهی می‌گردند، حال آن که هیچ پناهگاهی غیر از خدا وجود ندارد.

وی در رابطه با وضعیت انسان‌ها در روز قیامت گفت: در روز قیامت، بعضی از افراد نیز به دلیل این که در زمان زندگی دنیای خود، تنها به فکر کسب پول بیشتر بوده‌اند و نه چیز دیگر، حالشان خوب نیست و حالتی غمناک دارند.

موسوی اردبیلی با بیان این که عده‌ای از افراد که در دنیا اعمال نیک انجام داده‌ و به خدا مشغول ‌بوده‌اند، در قیامت حالشان بسیار خوب است خاطرنشان کرد: البته شناسایی این افراد در دنیا، به دلیل این که اولا در میان مردمند و از طرفی به دلیل این که از نظر تعداد خیلی کم هستند، بسیار سخت و دشوار است.

زمان قیامت حتی بر پیامبر(ص) روشن نیست

این مرجع تقلید با اشاره به آیات ابتدایی سوره مبارکه قیامت و آیه‌ای از سوره مبارکه اعراف ابراز داشت: زمان روز قیامت، نامشخص و نامعلوم است و بر اساس تأکید خداوند در قرآن، هیچ شخصی، حتی پیامبر(ص) نیز نمی‌داند قیامت چه روزی است اما آنچه که مسلم و قطعی است، این است که بالاخره قیامت زمانی خواهد آمد.

وی با اشاره به دو آیه آغازین سوره قیامت، گفت: در این دو آیه خداوند، به روز قیامت و نفس ملامتگر قسم یاد می‌کند، که همه موجودات، در روز قیامت زنده خواهند شد و البته این امر، تنها مخصوص انسان نیست، بلکه حیوانات را هم شامل می‌شود.

خلقت انسان در میانه دیگر خلقت‌ها بوده است

موسوی اردبیلی با اشاره به سخنی از امام علی(ع) مبنی بر این که «آدم بود قبل از آدم(ع)»، تصریح کرد: خلقت ما موجودات در وسط خلقت صورت گرفته است و ما از اول و آخر دنیا بی‌خبریم؛ حتی نوح نبی(ع) و آدم(ع) هم، در میانه خلقت، خلق شدند.


لیست کل یادداشت های این وبلاگ