سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین دانش آن است که هدایتت را تباه کند . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 89 مرداد 21 , ساعت 6:7 عصر
 دبیر کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور گفت: ‌جذب سرمایه‌گذاری در تبریز 10 برابر بیشتر از کلانشهرهای دیگر است.

 داوود ندیم بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی به بیان عملکرد شهرداری تبریز در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی پرداخت.

*حمایت از سرمایه‌گذاری ریشه در متون شیعی دارد
ندیم با اشاره به جایگاه سرمایه‌گذاری در ادبیات اسلامی و شیعی اظهار داشت: مولای متقیان در خطبه 50 نهج‌البلاغه به صورت صریحی بر این امر تاکید دارند و بر حمایت از سرمایه‌گذار به استانداران خود سفارش فرموده‌اند.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در مورد حمایت از سرمایه‌گذاری اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود برای فراهم کردن شرایط مطلوب برای سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند.
دبیر کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور گفت: ‌براساس اصول علم اقتصاد باید در مرحله نخست سرمایه‌های بومی موجود را جذب کنیم و پس از آن به سراغ جذب سرمایه‌گذاری ایرانیان مقیم خارج و در مرحله سوم به سمت جذب سرمایه‌گذاری خارجی برویم.

*1164میلیارد تومان قرار داد در جذب سرمایه گذاری منعقد شده است
مدیر سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: شهرداری تبریز در مرحله اول توانسته است در جذب سرمایه‌گذاری بومی عملکرد موفقی داشته باشد.
وی تصریح کرد: ‌در حال حاضر 94 پروژه در تبریز شناسایی شده و کارهای مطالعاتی اولیه برای سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
ندیم تاکید کرد: 1164 میلیارد تومان قرارداد در جذب سرمایه‌گذاری منعقد شده است که این میزان سرمایه جذب شده برای سرمایه‌گذاری در سطح شهری رقم بسیار خوبی در مقایسه با بودجه عمرانی کل استان است و نشان از ظرفیت بالای این شهر در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد.

*تبریز در جذب سرمایه‌گذاری 10 برابر بیشتر از کلانشهرهای دیگر است
دبیر کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور گفت:‌ تبریز عملکرد بسیار موفقی در جذب سرمایه‌گذاری داشته است و 10 برابر با دومین شهر کشور در جذب سرمایه‌گذاری فاصله دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر پس از تبریز شهرهایی چون اصفهان، تهران و مشهد قرار دارند که فاصله این شهرها با تبریز در جذب سرمایه‌گذاری فاصله بسیار فاحشی است.
ندیم خاطرنشان کرد: ‌در سال 88 با نامه‌نگاری‌های صورت گرفته به کلانشهرهای کشور میزان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این کلانشهرها ارزیابی شد که شهر تبریز در موقعیت بسیار برجسته‌ای در کل کشور قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه‌گذران هستیم که 6 هزار و 700 میلیارد تومان در صورت انجام مطلوب مذاکرات به سرمایه‌گذاری در تبریز افزوده می‌شود.

*تعامل و همکاری مسئولان عامل موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری
دبیر کمیته سرمایه‌گذاری کلانشهرهای کشور با اشاره به موفقیت آذربایجان شرقی و تبریز در جذب سرمایه‌گذاری اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بخش قابل توجهی مرهون آرامش و دوری از تنش و حاشیه‌سازی است که این جوّ آرام به خوبی در آذربایجان شرقی و تبریز قابل لمس است.
وی تاکید کرد: متاسفانه در برخی کلانشهرهای کشور موضوع ثبات مدیریتی شهری وجود ندارد که این امر موجب به هم ریختگی در اوضاع جذب سرمایه‌گذاری می‌شود.
ندیم افزود: تعامل و همکاری مسئولان عامل موفقیت در جذب سرمایه‌گذاری و مدیریت عالی است که در این مسئله نقش محوری داشته است.
وی افزود: در حال حاضر در مراکز معاینه فنی خودرو، سایبان ایستگاه‌های اتوبوسرانی، پارک‌های شادی محلات، جایگاه سی‌ان جی و کارت شارژ اتوبوس شرکت واحد بخش خصوصی سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ