سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر غیر او، مانند برتری پیامبر بر امتش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 89 مرداد 7 , ساعت 7:45 صبح
آشتیانی: صدا و سیما مقصر این فحاشی‌هاست  
 

آشتیانی: صدا و سیما مقصر این فحاشی‌هاست

 واعظی آشتیانی می‌گوید این‌که تماشاگران راحت فحاشی می‌کنند، تا حدودی تقصیر خود مسئولان صدا و سیماست.

امیر رضا واعظ آشتیانی همیشه حرف‌های تازه دارد؛ حتی حالا که اتفاق‌های روز فوتبال، همه مربوط به پرسپولیس و تراکتورسازی هستند و واعظ پیش از این مدیرعامل هیچ کدام از این دو باشگاه نبوده.

با این حال مدیرعامل سابق استقلال حرف‌هایی برای گفتن دارد. او ابتدا راه خودش را از خیلی اهالی فوتبال که مصاحبه‌هایشان هر روز در رسانه‌ها منتشر می‌شود جدا می‌کند: «مدتی است مد شده خیلی‌ها می‌آیند نظرات شخصی خود را به عنوان نظرات کارشناسی ارائه می‌دهند. اما من کارشناس نیستم و اگر حرفی می‌زنم نظر شخصی خودم است. ادعای کارشناسی هم ندارم.»

واعظ ادامه می‌دهد: «فصل قبل که یک گزارشگر آمد و پای میکروفن گفت من سکوت می‌کنم تا صدای اعتراض هواداران را به یک مربی، یک بازیکن یا یک مدیر بشنوید، مسئولان صدا و سیما باید او را مواخذه می‌کردند تا گزارشگران نتوانند از موقعیتی که دارند سوء استفاده کنند. متاسفانه این اتفاق نیفتاد تا این‌که این فصل این مسائل در مسابقه پرسپولیس و تراکتورسازی دیده شد. برخی از گزارشگران از موقعیت و میکروفن صدا و سیما سوء استفاده می‌کنند.»

او در مورد مسائلی که باعث شد اتفاق‌های بازی پرسپولیس - تراکتورسازی رخ دهد نیز می‌گوید: «یکی از دلایل اصلی که ما در بازی پرسپولیس - تراکتورسازی این همه حاشیه دیدیم و صدا و سیما مجبور شد صدای ورزشگاه را قطع کند این بود که خود صدا و سیما فصل قبل با پخش کردن صدای تماشاگران، به آن‌ها میدان داد تا هر چه دوست دارند به زبان بیاورند. در حالی که اگر جلوی پخش شدن صدای تماشاگران در فصل گذشته گرفته می‌شد، شاهد این اتفاقات نبودیم.»

او دلیل دیگری هم برای رخ دادن این اتفاق‌ها بیان می‌کند: «یکی از دلایل دیگری که باعث می‌شود این اتفاقات رخ دهد این است که قانون سفت و محکمی برای مقابله با متخلفان ورزشگاه‌ها نداریم. یک نفر را که می‌گیرند، او را تا آخر بازی نگه می‌دارند، بعد اجازه می‌دهند برود. نهایتا او را تا 24 ساعت نگه می‌دارند. در حالی که اگر قوانین سفت و سخت‌تر باشد، کسی جرات نمی‌کند فحاشی کند و علیه کسی شعار بدهد.»

واعظ ادامه می‌دهد: «من یقین دارم شعارهایی که علیه یک سرمربی داده می‌شود و تخریب‌هایی که مخصوص سکوهای ورزشگاه است، به هیچ وجه خودجوش نیستند. قطعا این‌ها از جایی خط می‌گیرند و یکی دو روز قبل از بازی، از جایی تطمیع شده‌اند. مطمئن هستم آن‌ها از جایی خط گرفته‌اند که به ورزشگاه بروند و شعار بدهند.»

مدیرعامل سابق استقلال مسئولان سازمان تربیت بدنی را هم در این اتفاقات مقصر می‌داند: «مسئولان فرهنگی سازمان تربیت بدنی تا حالا چه کاری برای فرهنگ ورزش ما انجام داده‌اند؟ زمانی که آن‌ها هیچ کاری نمی‌کنند، طبیعی است که این اتفاقات هم رخ دهد. من قبلا در مورد سرود ملی صحبت کرده‌ام. گفته‌ام که برخی از ورزشکاران ملی ما زمانی که سرود ملی ایران پخش می‌شود نه تنها سرود ما را بلد نیستند، بلکه آدامس می‌جوند یا حواسشان جای دیگری است یا این‌که تنها لبشان را تکان می‌دهند که مثلا بگویند سرود را بلدند.»

او در ادامه انتقادهایش از سازمان تربیت بدنی می‌گوید: «از طرفی ما در هیچ کدام از تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف، لباس و لوگوی مشترک نداریم. لباس تیم‌های ملی ایران در رشته‌های ورزشی مختلف متفاوت است، در حالی که در خیلی از کشورها مثل برزیل و اسپانیا و آلمان و فرانسه، در تمام تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف، حداقل یک لوگو یا آرم مشترک وجود دارد؛ چیزی که در کشور ما وجود ندارد.» 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ