سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند بهترین شاعران کیست ؟ فرمود : ] شاعران در میدانى نتاخته‏اند که آن را نهایتى بود و خط پایانش شناخته شود ، و اگر در این باره داورى کردن باید پادشاه گمراه را این لقب شاید ( امرء القیس مقصود اوست . ) [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 مرداد 6 , ساعت 8:49 عصر
 شهردار تبریز گفت: پارک 2 هزار هکتاری کوهستان تبریز به عنوان بزرگ‌ترین تفرجگاه جنگلی داخل شهری کشور در حال آماده‌سازی و احداث است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین افزود: مراحل اجرایی این پارک 2 هزار هکتاری از سه سال قبل آغاز شده و تاکنون علاوه بر کاشت 150 هکتار در آن، نسبت به حل مشکل انتقال آب خام، برق مورد نیاز و راه دسترسی این مجموعه نیز اقدام شده است.
شهردار تبریز همچنین از طراحی آبیاری قطره‌ای 150 هکتار از پارک کوهستان خبرداد و اظهار داشت: مطالعه آبیاری قطره‌ای 150 هکتار دیگر از این مجموعه در دست اجراست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه 50 هکتار از 150 هکتار دوم این مجموعه کاشته شده است، افزود: با روند فعلی کاشت درخت در پارک کوهستان تا پایان سال 89 سطح کاشت این پارک به 300 هکتار افزایش خواهد یافت.
نوین با تأکید بر عزم جدی شهرداری برای کاشت کامل این مجموعه به منظور جبران کمبود فضای سبز موجود شهر تبریز و نیز تسریع در مراحل احداث بزرگ تریت تفرجگاه داخل شهر کشور خاطرنشان کرد: با اتمام مراحل کاشت 150 هکتار طی امسال و افزایش سطح زیرکاشت پارک کوهستان به 300 هکتار در پایان سال، سرانه فضای سبز تبریز به میزان دو متر مربع افزایش خواهد یافت.
شهردار تبریز در عین حال از برنامه‌ریزی شهرداری برای ادامه اجرای طرح کاشت پارک کوهستان در سال آینده نیز خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم سال آینده میزان کاشت درخت و درختچه در این مجموعه را تا سقف 500 هکتار افزایش دهیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ