سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو تن به خاطر من تباه شدند : دوستى که از اندازه نگاه نداشت و دشمنى که بغض مرا در دل کاشت . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 89 مرداد 3 , ساعت 10:12 صبح
کمتر گوشت بخورید تا لاغر شوید

 

 مصرف کمتر گوشت می‌تواند نکته کلیدی در داشتن وزن سالم باشد.

نتایج یک تحقیق اروپایی که روی 400 هزار نفر انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که گوشت مصرف می‌کنند حتی در صورتی که میزان کالری دریافتی آن‌ها با دیگران به یک اندازه باشد بیش‌تر از آن‌ها چاق می‌شوند.
محققان کالج امپریال لندن متوجه شدند بیش‌ترین افزایش وزن در اثر خوردن سوسیس و همبرگر به دست می‌آید.
به این ترتیب داشتن رژیم غذایی پر پروتئین نمی‌تواند به شما در کاهش وزن کمکی کند.
این تحقیقات در نشریه تغذیه آمریکا به چاپ رسیده است و مطالعات قبلی را مبنی بر خوردن کمتر گوشت با هدف کاهش وزن تائید می‌کند.
این مطالعه در اصل با هدف بررسی رابطه بین رژیم غذایی و سرطان انجام شده است.
وزن شرکت کنندگان این تحقیق از 10 کشور اروپایی در آغاز اندازه گیری شد و سپس از آن‌ها خواسته شد 5 سال بعد هم وزن خود را گزارش کنند. آن‌ها هم‌چنین فرم‌های سوالات خاصی را در مورد نوع غذا خوردنشان پر کردند.
در مجموع محققان متوجه شدند هم در زنان و هم در مردان مصرف گوشت باعث افزایش وزن می‌شود و این افزایش از دیگر غذاها بیش‌تر است.
دانشمندان اعلام کردند حتی با در نظر گرفتن مجموع کالری دریافتی، فعالیت فیزیکی و فاکتورهای دیگر باز هم افرادی که گوشت مصرف می‌کنند بیش از دیگران در خطر افزایش وزن قرار دارند.
البته هنوز مشخص نیست که چرا خوردن گوشت بیش‌تر از غذاهای دیگر باعث افزایش وزن می‌شود، اما یک نظریه این است که غذاهای سرشار از انرژی مانند گوشت ممکن است مکانیسم کنترل اشتهای بدن را تغییر می‌دهد.
به همین دلیل کارشناسان معتقدند مردم باید در مورد مصرف گوشت خود تجدید نظر کنند تا بتوانند به وزن سالم برسند. البته فقط کاهش میزان مصرف گوشت کافی نیست و افزایش تحرک بدنی و حتی مشاوره با پزشکان هم باید مد نظر قرار داده شود.
بی‌بی‌سی ، 22 جولای



لیست کل یادداشت های این وبلاگ