سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم چیزى از کار دین را براى بهبود دنیاى خود وانگذارد جز آنکه خدا چیزى را که زیانش از آن بیشتر است پیشاپیش آنان آرد . [نهج البلاغه]
 
شنبه 89 مرداد 2 , ساعت 7:51 عصر
بازی با اوکراین هم لغو شد/ چرا فدراسیون نمی تواند برای تیم ملی حریف پیدا کند؟

 

یکبار دیگر برنامه بازی تدارکاتی تیم ملی لغو شد.

 

تنها و تنها چند روز پس از اعلام تاریخ انجام بازی و این بار اعلام رسمی برای بازی دوستانه در روز بازی های ملی فیفا با اوکراین . به همین سادگی ، اوکراین به جای ایران با هلند بازی می کند!

هنوز دو هفته از روزی نمی گذرد که فدراسیون فوتبال خبر از انجام بازی تدارکاتی در مرداد ماه با تیم ملی اوکراین داد و اعلام کرد قرار است درتیم های ملی ایران و اوکراین در ماه‌های اوت 2010 و فوریه 2011 دو دیدار دوستانه برگزار کنند و البته  بازی اول  به میزبانی تیم اوکراین باید روز چهارشنبه 11 اوت 2010 (20 مرداد 1389) در شهر کی‌یف برگزار می شد.  مسابقه ای که افشین قطبی از آن به عنوان یک بازی دوستانه بزرگ برای محک جدی تیمش نام برده بود اما یکباره ترابیان و همکارانش از ایمیلی سخن گفتند که مضمونش می شد لغو بازی تدارکاتی با این تیم اروپای شرقی.

اولین بار نیست که در چند ماه گذشته برنامه ای اعلام و بلافاصله تکذیب می شود تا شایعه سیاسی بودن داستان لغو مسابقه قوت بگیرد. سال قبل ، درست در همین ایام بود که بحث بازی ایران و آمریکا را طرح کردند. سناریوی طولانی مدت بازی رفت و برگشت که از سوی رئیس فدراسیون اعلام شد.  مسابقه ای  درست مصادف  با بازی ایران و اردن در راه مقدماتی جام ملتهای آسیا . مسابقه ای که فدراسیون مدت ها برایش تبلیغات کرد اما در نهایت کفاشیان درباره لغو آن گفت:«رئیس فدراسیون شان خیلی تمایل داشت با ما بازی کنند اما احتمالا ماجرا سیاسی بود وگرنه ما که مشکلی برای انجامش نداشتیم.»

بازی های وعده شده بعدی هم کم نبودند. اردیبهشت ماه بود که خبر بازی با تیم ملی کانادا وعده داده شد. اینکه تیم ملی در شهریور ماه می رود تورونتو و در آنجا با تیم ملی کانادا مسابقه می دهد. بازی در شهری با بیش از 2 میلیون ایرانی. اسپانسر مسابقه می خواست از این طریق جذب درآمد کند. خبر بازی ساعت 10 صبح اعلام و البته خبر لغوش هم فقط 3 ساعت بعد از آن اعلام شد. بهانه این بار بدین شرح بود:«آنها نمی توانستند برای مان ویزا بگیرند و به دلیل مشکلات در مناسبات سیاسی چاره ای غیر از لغو برنامه نداشتیم.»

 و اما این بار برای بازی با تیم ملی اوکراین. آیا دلیل سیاسی بوده؟ عباس ترابیان ، سرپرست کمیته روابط بین الملل فدراسیون در این باره به خبر می گوید:« زمانی که با فدراسیون فوتبال اوکراین برای برگزاری دیدار دوستانه در تاریخ 20 مردادماه وارد مذاکره شدیم، فدراسیون فوتبال این کشور یک قرارداد ناتمام با فدراسیون فوتبال هلند داشت که حتی در سایت فیفا هم اشاره شده بود اما به دلیل اختلافاتی برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته بود. پس از آنکه از تمایل فدراسیون فوتبال اوکراین برای دیدار دوستانه با تیم ملی فوتبال کشورمان باخبر شدیم، با آنها مذاکراتی را انجام دادیم و به مرحله ثبت قرارداد هم رسیدیم و چون کار را تمام شده می دانستیم این خبر را اعلام کردیم. و اما یکباره آنها توانستند هلند به توافق برسند و این بازی برای شان ارزش افزوده بیشتری می آورد. بازی با نایب قهرمان جهان از نظر درآمدهای پخش تلویزیونی هم برای شان تفاوت های بسیاری با بازی برابر تیم ملی ما داشت. آنها این ماجرا را از طریق ایمیلی به ما اعلام کردند. هرچند ما هم نسبت به عمل غیر حرفه ای آنها اعتراض داشتیم اما کاری از دست مان بر نمی آمد و باید قبول می کردیم آنها از بازی با تیم ملی ایران منصرف شده اند.»

این روند البته بارهای دیگر هم اتفاق افتاده و تیم ملی مدت هاست که با تیم های بزرگ ملی بازی نمی کند. هر بار هم برایش بهانه ای تراشیده می شوند ، یکبار تنگی وقت ، یکبار مشکلات سیاسی و یا مثل این بار سود اقتصادی !

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ