سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا آزاده‏اى نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و براى آنان که در خورش هستند نهد ؟ . جانهاى شما را بهایى نیست جز بهشت جاودان پس مفروشیدش جز بدان . [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 مرداد 1 , ساعت 8:35 عصر
 ‌مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از برگزاری آیین رونمایی از دو اثر فاخر در حوزه موسیقی فولکلور آذربایجان خبر داد.

به گزارش  روابط عمومی و تبلیغات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، حسین نجفی گفت: در این مراسم که به سبب ارج نهادن به موسیقی فاخر و ارزشمند آذربایجان برگزار می‌شود، از دو اثر جدید و از فعالیت‌های هنری دو هنرمند نام آور استان در این حوزه تقدیر به عمل می‌آید.
وی افزود: توجه به مقوله فرهنگ‌سازی از جمله مسائلی است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در سومین جشنواره تابستانی و در تمام برنامه‌های طول سال، مد نظر قرار داده است و تقدیر از افرادی که عمر خود را برای حفظ و اعتلای موسیقی فاخر صرف کرده‌اند، مصداق خوبی برای فرهنگ‌سازی در این حوزه است.
رئیس ستاد برگزاری سومین جشنواره تابستانی تبریز، ایجاد آشنایی و انگیزه در جوانان برای حرکت به سمت مسائل فرهنگی را از جمله دیگر ویژگی‌های اینگونه مراسم اعلام کرد و افزود: امروز در تمام دنیا شاهد موج عظیمی هستیم که در تلاش است تا افتخاری به آسمان فرهنگی خود بیفزاید و ما در ایران با توجه به داشته‌های فرهنگی بی‌شمار نباید از این مقوله غافل بمانیم زیرا الگوسازی و معرفی نمونه‌های موفق در هر عرصه‌ای می‌تواند طی مسیر را برای آینده‌سازان میهن آسان‌تر کند.
به گفته وی، یکی از دو هنرمند حاضر در این مراسم، عاشیق چنگیز مهدی‌پور است که از سال‌های انتهایی دهه 60 تلاش گسترده‌ای در راستای حفظ و مکتوب کردن موسیقی عاشیقی به شکل علمی و مدون انجام داده و با چاپ چند اثر از جمله کتاب ارزشمند «عاشیق هاوالاری» این میراث ارزشمند را برای نسل‌های آینده نیز جاودان کرده است.
نجفی افزود: هنرمند دیگری که که در مراسم رونمایی از وی تجلیل می شود نوید مثمر خالق آلبوم «حق چلبیم» است، جوانی که با خلاقیت و ممارست، از اشعار شاعران برجسته آذربایجان مانند ابوالقاسم نباتی، ملامحمد فضولی، نسیمی، استاد شهریار و زلیم خان یعقوب در کنار موسیقی اصیل فولکلور بهره گرفته است.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز از تمام علاقمندان به آثار فاخر و نمودهای ارزشمند موسیقی آذربایجان دعوت کرد در کنار سایر مردم و مهمانان شهر تبریز، در آیین رونمایی از این دو اثر ارزشمند و تجلیل از هنرمندان خالق این آثار شرکت کنند.
براساس این گزارش، آیین رونمایی از کتاب «عاشیق هاوالاری» اثر استاد چنگیز مهدی‌پور و لوح فشرده «حق چلبیم» اثر استا نوید مثمر، با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، روز یکشنبه سوم مرداد ماه سال‌جاری از ساعت 18 تا 20 در خانه تاریخی حیدرزاده واقع در میدان ساعت، پشت عمارت شهرداری، کوچه حیدرزاده برگزار می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ