سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بـنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوبش می گرداند. [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 تیر 27 , ساعت 6:43 عصر

دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تبریز از آغاز عملیات اجرایی کف سازی در بزرگترین سرای این مجموعه خبر داد.

 

 تراب محمدی، روند مرمت بازار تاریخی تبریز را خوب و رضایت بخش ارزیابی نمود و گفت: توجه همزمان به تمام نقاط این سازه عظیم کار مشکلی است که با همکاری بازاریان و دقت عمل کارشناسان حاضر در مجموعه امکان پذیر شده است.

به گفته وی، سرای تاریخی امیر که بزرگترین سرای بازار تبریز است، از مدت ها قبل در دست مرمت و بهسازی بوده و اکنون در بخش نهایی مرمتی خود، کف سازی می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: تاسیسات لازم برای کارکرد بازاریان نیز در این تجهیز لحاظ شده است و همزمان با کف سازی اجرا شده و به اتمام می رسد.

محمدی، همکاری بازاریان و هیات امنای بازار تبریز را در تسریع و تکمیل پرو‍ژه های مربوط به بازار چشمگیر دانست و از همراهی آنان تشکر نمود.

دبیر ستاد ثبت جهانی بازار تبریز در خاتمه ابراز امیدواری نمود با استمرار روند موجود و همراهی مردم و بازاریان، بازار تاریخی تبریز همچنان مانند نگینی در میان آثار تاریخی جهان بدرخشد.

گفتنی است سرای تاریخی امیر با چهار ورودی بزرگ و متقارن به محوطه وسیع سرا، یکی از زیباترین بخشهای بازار بزرگ تبریز می باشد و بیشترین مبادلات موجود در آن، مربوط به طلا و نقره و فلزات قیمتی است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ