سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منع دانش روا نیست . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 89 تیر 26 , ساعت 4:52 عصر
 صحیفه سجادیه توسط شاعر تبریزی برای نخستین بار در قالب قصیده در تبریز در قالب 5 هزار بیت به نظم کشیده شد.

مولف آثار ادبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اعلام این خبر به تشریح جزئیات اثر ادبی خود پرداخت.

* آشنایی گسترده‌ای با اشعار مذهبی دارم
علی‌اکبر قلیزاده با اشاره به فعالیت‌های ادبی خود اظهارداشت: اینجانب در سال 1340 در شهرستان سردرود به دنیا آمدم و فعالیت‌های ادبی خود را از 17 سالگی آغاز کرده‌ام.
وی اظهار داشت: من در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی علایق مذهبی من داشته است.
مولف آثار ادبی اظهار داشت:‌ آشنایی گسترده‌ای با اشعار مذهبی دارم و اکثر اشعار مربوط به اهل‌بیت(ع) و نیز غزل‌های ترکی را در 40 سال اخیر مطالعه کرده‌ام.

* صحیفه سجادیه برای نخستین‌بار در تبریز به نظم کشیده شد
قلیزاده اظهار داشت: صحیفه سجادیه برای نخستین‌بار در قالب قصیده که یکی از سخت‌ترین سبک‌های شعری است در تبریز به نظم کشیده شده است.
وی خاطرنشان کرد:‌ شاید در سبک‌های دیگر این کار صورت گرفته باشد اما در قالب قصیده این کار تازگی دارد.
فلیزاده خاطرنشان کرد: این اثر در مدت قریب به دو سال زمان برده و در 5 هزار بیت منظومه صحیفه سجادیه آماده شد.
شاعر و مداح اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: هیچ دخل و تصرفی در این اثر شریف صورت نگرفته است و تمام فرمایشات امام سجاد(ع) بدون تصرف و اعمال نظر مورد استفاده قرار گرفته‌اند و عبارت از خود کتاب صحیفه سجادیه هستند و این کار با کمال دقت صورت گرفته است.

*صحیفه سجادیه حاوی نکات ارزشمند برای مبارزه با تهاجم فرهنگی اما مهجور در جامعه اسلامی
وی با اشاره به انگیزه خود از به نظم کشیدن صحیفه سجادیه اظهار داشت: با توجه به اینکه بنده کتاب‌های متعددی تالیف کرده‌ام تلاش کردم تا اثری ماندگار و ارزشمند از خود به جای بگذارم و در همین راستا منظم کردن یکی از آثار و مفاخر اسلامی را انتخاب کردم.
قلیزاده اظهارداشت: در این راستا کتاب شریف و ارزشمندی چون قرآن کریم، ‌صحیفه سجادیه، نهج الفصاحه ‌و نظراتم را جلب کرد.
وی خاطرنشان کرد: در مورد قرآن کریم قبلاً کارهایی صورت گرفته بود اما صحیفه سجادیه با وجود اینکه حاوی نکات ارزشمند برای مبارزه با تهاجم فرهنگی اما مهجور در جامعه اسلامی بود.
قلیزاده تاکید کرد: صحیفه سجادیه دارای نکات اخلاقی ارزشمندی است که با مقتضیات زمان نیز هماهنگی دارد و در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی که مورد نظر رهبری هم هست می‌توان از این اثر شریف استفاده‌ای فراوانی برد.

* اثر منظوم صحیفه سجادیه در انتظار کمک مسئولان و ناشران برای چاپ و نشر
این مولف کتب ادبی و مذهبی با اشاره به نهایی شدن کار تالیف این اثر منظوم اظهار داشت: در صورت مساعدت مسئولان در تسریع امر اعطای مجوز و چاپ این کتاب این اثر در آینده بسیار نزدیک در دسترس عموم جامعه قرار خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: ‌البته تاکنون خبری در مورد کتاب منتشر نکرده‌ام ولی از طریق غیر رسمی به اطلاع برخی از مسئولان رسیده است.
قلیزاده اظهار داشت: ناشران علاقه‌مند به موضوعات مذهبی نیز می‌توانند در صورت علاقه در این کار خیر شرکت کنند و زمینه نشر معارف اهل‌بیت(ع) را در جامعه فراهم کنند.
وی با اشاره به زبان اشعار در این کتاب اظهار داشت: این کتاب به زبان فارسی بوده اما قابلیت‌های خاصی در زبان ترکی است که امیدوارم در آینده و با توجه به امکانات برگردان ترکی این کتاب را نیز منتشر کنم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ