سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سرزنش بسیار، دل ها را کینه ور می کند و یارانرا می پراکَنَد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 89 تیر 25 , ساعت 12:2 عصر
 مسئول ساخت ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ضریح جدید حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امسال به کربلا منتقل می‌شود و به حرم مطهر تحویل خواهد شد.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد تکیه‌ای صبح امروز در جمع هزاران تن از پاسداران و جانبازان آذربایجان شرقی در تبریز آخرین وضعیت ساخت ضریح جدیدحرم امام حسین (ع) را تشریح کرد.

* شهر تبریز شهر ولایتمداران عاشق اهل بیت(ع)
استاد حوزه علمیه قم در جمع پاسداران و جانبازان آذربایجان شرقی با تجلیل از روحیه ولایتمداری و عشق به ائمه اطهار در تبریز اظهار داشت: شهر تبریز شهر ولایتمداران عاشق اهل بیت (ع) بوده و افتخار مردم این دیار عزاداری‌ها و مداحی‌های ارزشمند و سوزناک مردم تبریز و آذربایجان است.
وی با اشاره به فرمایشی از امام راحل اظهار داشت: ‌امام راحل فرمودند من زبان ترکی را برای فهم اشعار و مداحی‌های سوزناک زبان ترکی یاد گرفتم و این از افتخارات آذری‌ها است که چنین اشعار برجسته‌ای در رثای اهل بیت(ع) دارند.
مسئول ساخت ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: آذری‌ها پیوند خاصی با اهل بیت(ع) و حضرت اباعبدالله دارند و فرهنگ عاشورایی با قدرت و شور خاصی در این منطقه حاکم است.

*مردم تبریز پیشگام مبارزه با هتاکان عاشورای 88
وی با اشاره به وجود روحیه عاشورایی در ملت ایران اظهار داشت: ‌این روحیه در یک رفراندوم عاشورایی در جریان انقلاب اسلامی آغاز شد و در تاریخ دفاع مقدس شکوه خود را به نمایش گذاشت.
تکیه‌ای افزود: پس از دفاع مقدس دشمن گمان برد روحیه عاشورایی ملت ایران از بین رفته، غافل از اینکه همان روحیه عاشورایی رزمندگان اسلام در جامعه جاری و حاکم است.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به هتک حرمت عاشورای حسینی در سال 88 اظهار داشت: مردم ایران در واکنش به این هتک حرمت نشان دادند که همان شور حسنی و عاشورایی در مردم و جامعه جریان دارد.
وی افزود: مردم تبریز پیشگام مبارزه با هتاکان عاشورای 88 و با حضور گسترده مردم در هشت دی تبریز زمینه حضور میلیونی مردم در سراسرکشور فراهم شد.

* هویت و عزت ملت ایرا ن مرهون حسین (ع) است
مسئول ساخت ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: مردم ایران زیر بار ظلم و جفا نخواهند رفت و این در سیاست که از حسین(ع) فرا گرفته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت نقش زنان مسلمان ایران در تاریخ جنگ و انقلاب تاکید کرد: بانوان ایران اسلامی نیز صبر و استقامت را از زینب(س) و حادثه کربلا فرا گرفته‌اند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: هویت و عزت ملت ایران مرهون حسین (ع) است و مردم شیعه ایران اسلامی آغاز حیات خود و نیز مرگ خود را همراه با تربت حسینی کرده‌اند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پاسداران و جانبازان اظهار داشت: ‌در روز پاسدار باید تجدد میثاقی دوباره با عاشورا و کربلا صورت گیرد و باید توجه داشت که صرف علاقه و وابستگی نسبی به اهل‌بیت(ع) کافی نیست و باید مراقب اعمال و رفتار خود باشیم.

* ضریح جدید حرم حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) امسال به کربلا منتقل می‌شود
مسئول ساخت ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تا پایان سال‌جاری به کربلا منتقل می‌شود و به حرم مطهر تحویل خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حقیقت این ضریح جدید هدیه‌ای از سوی ملت ایران و مردم ولایتمدار شهر قم است که در طول تاریخ به عشق و علاقه و وابستگی به اهل بیت(ع) شهره بوده‌اند.
تکیه‌ای اظهار داشت: این ضریح مطهر با بهترین مواد موجود و با حضور برجسته‌ترین متخصصان در حال ساخت است و به زودی به پایان می‌رسد.
مسئول ساخت ضریح جدید حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: 70 درصد از عملیات اجرایی به پایان رسیده و در حال حاضر مراحل مونتاژ و زرگری این حرم مطهر در حال انجام است.
وی یادآور شد: در ضریح فعلی اسامی پنج‌تن آل‌عبا و 14 معصوم (ع) ثبت نشده است و ساده‌ترین ضریحی که در عتبات مقدسه هست، همین ضریح حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است. اما در طرح جدید ضریح این امر پیش‌بینی شده است.
تکیه‌ای‌ گفت: همچنین اشعار عربی در کتیبه‌ها و شکل ضریح با قبلی کاملاً متفاوت هست. از نظر ارتفاع هم نسبت به ارتفاع فعلی افزایش دارد، اما شش گوشه بودن ضریح به قوت خود باقی است.
وی ابراز امیدواری کرد که با دعای خیر مردم ولایت دوست، ضریح جدید در شان حضرت سیدالشهدا(ع) ساخته شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ