سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زیبایی بردباری، نشانه فراوانی دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 23 , ساعت 6:15 عصر
 رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی گفت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای نخستین‌ ار در کشور راه‌اندازی شد که تحولی در عرصه سرمایه‌گذاری استان است.

رضا حسینی امروز در حاشیه کار گروه تخصصی امور اقتصادی و تولید در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: این پنجره واحد به منظور کوتاه کردن زمان صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها تاسیس شده است.
وی ادامه داد: هم‌اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به سایت پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت نیز مجوزهای لازم را اخذ کنند.
وی اظهار داشت: در روزهای گذشته سه سرمایه‌گذار به این صورت اقدامات خود را انجام داده‌اند و امید آن می‌رود که در آینده صدور مجوزها لازم برای سرمایه‌گذاری‌ها بسیار آسان‌تر می‌شود.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی در پاسخ به این سئوال خبرنگار فارس که اصلی‌ترین چالش پیش روی پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان چیست، اظهار داشت: تکمیل برنامه‌های نرم‌افزاری و افزایش تعامل بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط اصلی‌ترین چالش پیش روی این طرح به شمار می‌رود.
حسینی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی در امر پنجره واحد سرمایه‌گذاری پایلوت کشوری انتخاب شده است، افزود: با توجه به ظرفیت‌های فراوان سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی این استان در طرح پنجره واحد سرمایه‌گذاری به عنوان پایلوت انتخاب شده است تا در آینده این امر سراسری اجرا شود.
وی مزایای این شیوه را بسیار فراوان ذکر کرد و اظهار داشت: پنجره واحد سرمایه‌گذاری مدت زمان رسیدگی و صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری را از 200 روز به حداکثر 50 روز کاهش می‌دهد که این امر تحولی در عرصه سرمایه‌گذاری استان است.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان شرقی تعامل دستگاه‌های اجرایی استان را مناسب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی استان در پنجره واحد تعیین شده است و هر یک به وظیفه خود آشنا هستند، ولی با این وجود نیاز است که هر یک از دستگاه‌های اجرایی مستقیما موضوعات را بررسی و رسیدگی کنند.
حسینی توجه به امر سرمایه‌گذاری به ویژه از طریق اینترنت را ضروری خواند و گفت: بر اساس ابلاغ اصول کلی نظام ادارای کشور از سوی مقام معظم رهبری، هشت بند از 23 بند این اصول به حوزه سرمایه‌گذاری به ویژه از طریق الکترونیک تاکید دارد به همین دلیل می‌توان پنجره واحد سرمایه‌گذاری را یکی از پایه‌های تحول در نظام اداری و سرمایه‌گذاری خواند.
وی تاکید کرد: اجرای موفق این طرح آثار اقتصادی فراوانی برای استان دارد و امیدواریم به زودی شاهد این تاثیرات مثبت باشیم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ