سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا در سپاس گفتن را بر بنده‏اى نمى‏گشاید حالى که در نعمت را به روى او ببندد ، و در دعا را بر روى او باز نمى‏کند و در پذیرفتن را بر وى فراز . و در توبه را به روى بنده نمى‏گشاید و در آمرزش را بر وى به‏بندد و استوار نماید . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 89 تیر 22 , ساعت 7:54 عصر
دانشمندان دلیل خاصیت ضد سرطان گل کلم را کشف کردند

 

 دانشمندان کشف کردند که چرا خوردن گل کلم می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد.

چند تحقیق مختلف نشان داده بود که گل‌کلم یک superfood است که دارای خاصیت‌های ضد سرطانی است.
اکنون محققان یک ماده شیمایی را در این سبزی شناسایی کردند که می‌تواند ژن‌هایی را که در رشد سلول‌های سرطانی نقش دارند تحت تاثیر قرار دهد.
این ماده شیمیایی که سولفورفان نامیده می‌شود می‌تواند در نقص‌های ژنی به نام PTEN که در ایجاد سرطان پروستات موثر است نقش داشته باشد.
این ژن به طور معمول مانع از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود، اما در سلول‌های خاصی این ژن وجود ندارد و در این زمان است که بیماری سرطان پروستات شروع می‌شود. اما به نظر می‌رسد سولفوران از این عامل پیشگیری کرده و مانع از رشد سلول‌های سرطانی در بدن می‌شوند.
این تحقیقات توسط موسسه تحقیقاتی غذا انجام شده است و در آن از بافت‌های پروستات در مردان و سلول‌های سرطانی در موش‌ها استفاده شده است.
این کشف می‌تواند در نهایت منجر به طراحی شیوه‌های درمانی جدیدی برای بیماری سرطان پروستات شود که سالانه 36 هزار نفر را به خود دچار می‌کند. نتایج این تحقیقات در نشریه بیومد به چاپ رسیده است.
تلگراف ، 13 جولای



لیست کل یادداشت های این وبلاگ