سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس عقل، پس از ایمان به خداوند ـ عزّوجلّ ـ، دوستی با مردم است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 89 تیر 21 , ساعت 6:28 عصر
 مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به پروژه‌های فاخر این بنیاد گفت: در حال حاضر موضوعی درخصوص حافظ را در دست کار داریم و یک پروژه دیگر نیز به نام کوروش ذوالقرنین در فارابی به تصویب رسیده است که طرح آن را «عزیز‌الله حمید‌نژاد» 4 سال قبل به فارابی ارائه کرده است.

«سید احمد میرعلایی» در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به این که پروژه‌های فاخر در دستور کار فارابی قرار دارند گفت: در حال حاضر موضوعی درخصوص حافظ را در دست کار داریم و یک پروژه دیگر نیز به نام کوروش ذوالقرنین در فارابی به تصویب رسیده است که طرح آن را عزیز‌الله حمید‌نژاد 4 سال قبل به فارابی ارائه کرده است.
وی افزود: همچنین یک پروژه فاخر دیگر با محوریت شخصیت مولانا در دستورکار است و یکی دیگر از پروژه‌های ما درخصوص شخص ابونصر فارابی است که قصد داریم مردم ایران حداقل او را بیشتر بشناسند.
طرح اصلی این کار نیز به فارابی ارائه شده است.
مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه اظهار داشت: علاقمندیم به شخصیت‌ها و مشاهیر ایران در فیلم‌ها بیشتر توجه شود چرا که اینها پشتوانه‌های فرهنگی ما هستند و حتی طرح‌هایی نیز در مورد شخصیت‌ها و پروژه‌های دفاع مقدس داریم که علاقمندیم در مورد این افراد نیز فیلم‌های بزرگی بسازیم.

* ساخت دو پروژه معاصر درخصوص قوام‌السلطنه و دوران پهلوی
سید میرعلایی با اشاره به این که در تاریخ معاصر نیز چند پروژه در دستور کار فارابی قرار دارد به خبرنگار سینمایی فارس گفت: در زمینه تاریخ معاصر دو پروژه داریم که یک پروژه در مورد روی کار آمدن قوام السطنه و حوادث دوران نخست وزیری اوست و پروژه دیگر به دوران پهلوی باز می‌گردد که در حاشیه آن سیری به مشکلات و فساد دربار پهلوی اول و دوم می‌شود.

* جلیل عرفان‌منش با یک تیم کاملا حرفه‌ای فیلم‌نامه کوروش ذوالقرنین را می‌نویسد
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه طرح ساخت فیلمی براساس شخصیت کوروش کبیر ابتدا توسط «عزیز‌الله حمید‌نژاد» ارائه شده است خاطرنشان کرد: قرار است جلیل عرفان‌منش با یک تیم کاملا حرفه‌ای فیلم‌نامه این کار را بنویسند که تحقیقات مقدماتی کار آغاز شده است و آقای حمید‌نژاد نیز برای کارگردانی این فیلم اعلام آمادگی کرده است اما ایشان جزو یکی از اولویت‌های کارگردانی این فیلم است که هنوز کارگردان مشخصی برای آن انتخاب نشده‌ است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ