سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بارالها ! قلبم را از محبّت نسبت به خودت، ترس از خودت، تصدیق و ایمان به خودت، هراس ازخودت و شوق به خودت، لبریز ساز، ای صاحب جلال وکرامت! [ـ امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 21 , ساعت 4:18 عصر
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: دریافت مالیات با زور و اجبار از افراد کم بضاعت سبب بدبینی آنان به نظام که بر اساس رافت و رحمت بنیان نهاده شده می‌شود.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در دیدار با رؤسای ادارات مالیاتی استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ مالیات در کشور ارتباط مستقیم با آبادانی دارد، برای داشتن ایرانی آباد و توسعه یافته باید فرهنگ مالیاتی در کشور گسترش و همگانی شود.
وی با بیان این‌که در دریافت مالیات باید طبقات اقتصادی افراد را در نظر گرفته و عادلانه برخود شود، اظهار داشت: مالیات از حیاتی‌ترین مسائل اداره هر کشور و نظامی به شمار می‌آید.
امام جمعه تبریز با تأکید بر این ‌که در دریافت مالیات باید طبقات اقتصادی افراد در جامعه عادلانه رعایت شود، تصریح کرد: نباید در این امر نسبت به افراد کم بضاعت اجحاف و سخت‌گیری صورت گیرد.
وی ادامه داد: اخذ مالیات‌های سنگین از مشاغلی همچون صنعت نساجی، پوشاک و بافندگی که به دلیل واردات بی‌رویه کالاهای خارجی در رکود بسر می‌برند، خلاف انصاف و عدالت بوده است.
شبستری با تأکید بر حمایت دولت از صنایع داخلی و حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی اظهار داشت: باید با تعامل، مماشات و ارائه تخفیف‌های ویژه صنعتگران داخلی را به ادامه روند کاری برای پیشرفت کشور تشویق کرد.
وی گفت: دریافت مالیات با زور و اجبار از افراد کم بضاعت سبب بدبینی آنان به نظام جمهوری اسلامی که بر اساس رافت و رحمت بنیان نهاده شده می‌شود.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که اخذ مالیات از حیاتی‌ترین مسائل اداره هر کشور و نظامی به شمار می‌آید، ادامه داد: اخذ مالیات ریشه در مبانی دینی دارد، واژه و عبارت زکات در کلام الله مجید تنها در غلات، حیوانات و سکه خلاصه نشده بلکه این امر حقوق واجب تمام مسلمانان محسوب می‌شود.
وی با بیان اینک‌ه مالیات یک امر دینی و تکلیفی شرعی برای عموم است، افزود: پرداخت مالیات تکلیفی شرعی مانند نماز و روزه است، همگان باید اهتمام جدی به پرداخت مالیات جدی داشته باشند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ