سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس خود را نشناسد، به غیر خود نادانتر باشد . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 89 تیر 21 , ساعت 10:41 صبح
 مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز گفت: در سال گذشته یک هزار و 164 میلیارد تومان در شهر تبریز سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

داود ندیم امروز در تبریز اظهار داشت: مبلغ قراردادهای سرمایه‌گذاری شده در سال 1388 در شهرداری تبریز یک هزار و 164 میلیارد تومان است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز تصریح کرد: از مبلغ کل قراردادهای سرمایه‌گذاری شده در تبریز، مبلغ 6 هزار و 76 میلیارد تومان از آن پروژه‌هایی است که در حال اخذ مجوز برای هستند.
وی ادامه داد: 7 هزار و 84 میلیارد تومان نیز مبلغ پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حال مذاکره اولیه هستند و نیز حجم ریالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری سبد مشارکت در سال 88، 10 هزار میلیارد تومان بود.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز همچنین اظهار داشت: از مجموع قراردادهای منعقد شده در سه سال گذشته که معادل 3 هزار و 595 میلیارد تومان است، تعداد 42 قرارداد به ارزش 204 میلیارد تومان افتتاح شده‌اند.
وی ادامه داد: تعداد 10 قرارداد به ارزش 172 میلیارد تومان بین 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیز تعداد شش قرارداد به ارزش 346 میلیارد تومان بین 10 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.
ندیم اضافه کرد: همچنین تعداد 21 قرارداد به ارزش 2 هزار و 775 میلیارد تومان بین یک تا 10 درصد پیشرفت فیزیکی کرده‌اند.
وی گفت: از این تعداد تنها شش قرارداد به ارزش 98 میلیارد تومان فسخ یا رها شده‌اند.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز یادآور شد: از مجموع 85 قرارداد منعقد شده در سه سال اخیر،‌ 42 قرار داد اجرا شده و 100 درصد به اتمام رسیده و افتتاح شده‌اند.
ندیم خاطرنشان کرد: تعداد 10 قرارداد در حال اجرا از 50 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.
وی ادامه داد: همچنین از این تعداد شش قرارداد در حال اجرا از 10 تا 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند و نیز تعداد 21 قرارداد در حال پیگیری نیز یک تا 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
ندیم اضافه کرد: شش قرارداد نیز فسخ یا رها شده‌اند که شامل پارک آبی، کارواش ترمینال، بازیافت طایر، کلینیک فرشته، سیرک موقت و بازار روز است.
وی در ادامه به اهمیت سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری، پروسه‌ای است که روش و میزان سرمایه‌گذاری در حال و آینده را با توجه به وضعیت مالی فعلی، اهداف مالی آتی، میزان ریسک‌پذیری و شرایط مالیاتی مشخص می‌کند.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت شهرداری تبریز با بیان اینکه یک سرمایه‌گذاری موفق به زمان و برنامه‌ریزی دقیق نیاز دارد، افزود: برای این کار باید مد نظر داشت که داشتن برنامه دراز و کوتاه مدت و بازنگری مداوم استراتزی‌های سرمایه‌گذاری، توجه به روش‌های افزایش بازده سرمایه، مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری و نیز استفاده از تنوع در سرمایه‌گذاری نه تنها لازم بلکه واجب نیز است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ