سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، دوری گزیدن از نیرنگ است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 89 تیر 20 , ساعت 8:13 عصر
 طی مراسمی شیرخوارگاه رفیع ملکی و خانه کودک و نوجوان مهر امینه رفیع ملکی و همسرش، صادقی اسفهلانی، خیران تبریزی به بهره‌برداری رسید.

 محمدرضا صادقی، مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی بعد از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از این خانه گفت: زیر بنای خانه کودک و نوجوان یک هزار و 200 متر مربع است با عرصه 6 هزار متر مربع است.
وی تصریح کرد: این خانه در سال 86 کار ساختش آغاز شد و در ابتدای سال 89 به پایان رسید.
صادقی افزود: هزینه‌های جاری ساختمان بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده که از طرف خانم امینه رفیع ملکی و همسرش دکتر صادقی اسفهلانی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: شهرستان تبریز از قدیم الایام شهری خیر خیز و خیر پرور بوده است و به داشتن خیرانی چون صادقی‌ها و مردانی آذرها و سایر خیران بر خود می‌بالد.
صادقی خاطر نشان کرد: بذل و بخشش و انفاق مال برای رفع نیازهای مادی و معنوی در جامعه که نشأت گرفته از حس نوع دوستی و احساس مسئولیت اجتماعی انسان است سابقه‌ای طولانی در جوامع بشری دارد.
وی همچنین اظهار داشت: سرمایه‌ها و منشأ تحول هر جامعه‌ای انسان‌ها هستند، بهترین سرمایه‌های کشور، جوانان هستند و خیران در این راه با ایجاد زمینه‌های دانش، علم و تفکر بزرگ‌ترین نقش را در تربیت نیروی انسانی ایفا می‌کنند.
صادقی ادامه داد: اسلام با بهره‌گیری از این خصلت پاک بشری و قراردادن آن در پرتو ایمان و عقیده به ذات لایزال خداوندی و ترسیم دورنمای واقعی پاداش‌های اخروی برای نیکوکاران، این حس فطری را به نحو چشمگیری در مسیر تعلیم اندیشه‌های خیرخواهانه کمال بخشید.
وی اضافه کرد: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است، احسان و نیکوکاری کارکردهای زیادی در عرصه‌های فردی، اجتماعی، فرهنگی و معنوی دارد و مؤمنان واقعی و انسان‌های صاحب خرد و اندیشه در هر عصر و نسلی، سعی و تلاش کرده‌اند خود را به صفت و ویژگی احسان و نیکوکاری، آراسته سازند.
وی از جمله آثار ارزشمند کار خیر و نیکوکاری را اجر و پاداشی عنوان کرد که در دنیا نصیب انسان‌های خیر می‌شود، در واقع خدای سبحان به نوعی اعمال و رفتار خوب و شایسته نیکوکاران را در همین دنیا، مورد لطف و عنایت قرار داده و جبران می‌کند.
مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خدای سبحان در مورد اجر و پاداش دنیوی احسان و نیکوکاری می‌فرماید: «خداوند پاداش این جهان، و پاداش نیک آن جهان را به آنها داد و خداوند نیکوکاران را دوست می‌دارد.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ