سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش و یا دانشجو و مبادا که بازیگوش و لذت جو باشی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 تیر 20 , ساعت 4:49 عصر
آذربایجان شرقی از جنبه های طبیعی و تاریخی از مناطق با اهمیت ایران است و همواره نیز نقش موثری را ایفا کرده است.



 این استان علاوه بر داشتن جاذبه های تاریخی، پتانسیل های مناسب طبیعی را در خود جای داده است .

 علاوه  بر جاذبه های گردشگری فراوان در آذربایجان، ‌درحالی که بخش های زیادی از کشور تابستان بسیار گرم و طاقت فرسایی را سپری می کنند، آذربایجان کوهستانی و زیبا میزبان نسیم های خنک و روان فزایی است که این خطه از کشور را به بهشتی زمینی مبدل ساخته است.

تبریز نیز به عنوان معروف ترین، بزرگ ترین و مهم ترین شهر منطقه آذربایجان از این امر مستثنا نیست، دمای هوای این شهر در فصول گرم سال از 30 درجه افزایش پیدا نمی کند و این در حالی است که دمای هوا در شب چندین درجه کاهش پیدا می کند و خنکای هوای شب های تبریز به همراه نسیم های پی در پی شبانه مثال زدنی است.

این شهر توانسته است برای تابستان های خنک و دوست داشتنی خود میهمانان قابل توجهی را جذب کند.

در سطح شهر نیز توریست و جهانگرد داخلی و خارجی قابل مشاهده است.

آثار تاریخی تبریز هم از وضع مطلوبی برخوردار هستند و مسولان شهرداری اعلام کرده اند که اتوبوس های و یژه ی تبریز گردی هر روز میهمانان را از محل استقرار آنها تا مقصد موزه ها و اماکن دیدنی شهر تبریز همراهی می کنند.

در سطح شهرنیز تابلوهای بی شماری به چشم می خورد که محل بناهای تاریخی و گردشگری این شهر را نشان می دهد.

خانه های قدیمی تبریز نیز در گوشه و کنار این شهر قابل مشاهده هستند. خانه سلماسی، خانه حاج مهدی کوزه کنانی، خانه ثقه اسلام، خانه ذکا، و غیره ازجمله این مواریث فرهنگی می باشند.

این شهر موزه های گوناگونی را داراست.

موزه آذربایجان، موزه مشروطیت، موزه قرآن و کتابت و موزه سنجش از جمله این گنجینه است، طبقه زیرین موزه آذربایجان پیکره های زیبای هنرمند تبریزی، احد حسینی، را در بردارد موزه سنجش شهر تبریز نیز در یکی از پس کوچه های شهر درخانه تاریخی سلماسی ایجاد شده است.

مسجد کبود، مقبره الشعرا، امامزاده سید حمزه، ربع رشیدیه، خانه پروین اعتصامی، موزه ادبی شهریار، نمایشگاه آثارهنری استاد بهتونی، تفرج گاه شاهگلی، مزار باقرخان سالار ملی، قبرستان تاریخی طوبائیه، بازار سرپوشیده تبریز، آرامگاه دوکمال، مسجد استاد شاگرد، مسجد امامزاده، برج آتش نشانی، بنای خلعت پوشان، دروازه تاریخی باغمیشه، گنجینه کتب تاریخی کتابخانه مرکزی تبریز، ساختمان مرکز اسناد، پل های قدیمی و غیره از دیگر آثار تاریخی تبریز هستند. آثار ارزشمندی که کمتر شناخته شده اند و به عنوان پتانسیل های گردشگری این شهر تاریخی ایران زمین محسوب می گردند.

علاوه بر آثار زیاد تاریخی و گردشگری می توان به هوای بسیار لطیف این شهر در تابستان گرم ایران اشاره کرد. 

‌در حالی که بخش های زیادی از کشور تابستان های بسیار گرم و طاقت فرسایی را سپری می کنند، آذربایجان کوهستانی و زیبا میزبان نسیم های خنک و روان فزایی است که این خطه از کشور را به بهشتی زمینی مبدل ساخته است.

 تبریز نیز به عنوان معروف ترین، بزرگ ترین و مهم ترین شهر منطقه آذربایجان از این امر مستثنا نیست، دمای هوای این شهر در فصول گرم سال از 30 درجه افزایش پیدا نمی کند و این در حالی است که دمای هوا در شب چندین درجه کاهش پیدا می کند و خنکای هوای شب های تبریز به همراه نسیم های پی در پی شبانه مثال زدنی است.

شهری که چشم  به راه مسافران و میهمانانی از هر کجای گیتی دوخته است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ