سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بپرس و خودداری مکن و شرم مدار که این دانش را نه متکبّر و نه کمرو فرا نمی گیرند . [امام باقر علیه السلام ـ در پاسخ به پرسشهای ابو اسحاق لیثی ـ]
 
شنبه 89 تیر 19 , ساعت 3:25 عصر

 

به گزارش مهر:

یک تیم جراحی در فرانسه توانستند اولین پیوند کامل صورت را با موفقیت بر روی مردی که از یک بیماری ژنتیکی بدشکلی چهره رنج می برد انجام دهند.
این عمل جراحی در بیمارستان هنری موندور در نزدیکی پاریس بر روی مردی 35 ساله به نام "ژروم" انجام شد.

این عمل جراحی که 12 ساعت به طول انجامید بین 26 و 27 ژوئن انجام شد. مرد دریافت کننده پیوند از سندروم ژنتیکی "فن رکلینگاسن" رنج می برد. این بیماری ژنتیکی حاد موجب بدشکلی چهره می شود.

این تیم جراحی در خصوص اینکه این پیوند صورت را به عنوان اولین پیوند کامل صورت معرفی کرده اند توضیح دادند: "تاکنون چندین عمل جراحی پیوند در جهان انجام شده است که بعضی از آنها نیز به عنوان اولین پیوند کامل صورت معرفی شده اند اما هیچ یک از آنها مشابه این عمل نبودند به طوری که ما تاکنون تنها تیمی هستیم که موفق شدیم یک صورت کامل را با پلکها و تمام سیستم و غدد اشک زا پیوند بزنیم. حال بیمار خوب است، راه می رود، حرف می زند و روی چانه اش یک کم ریش در آمده است. اولین باری که بیمار پس از عمل خود را در آینه دید بسیار خوشحال شد."

این پزشکان افزودند: "هنوز خطر رد این بافت جدید از سوی بدن این بیمار وجود دارد."

در آوریل گذشته در بیمارستان بارسلونای اسپانیا یک عمل جراحی مشابه انجام شد اما بر اساس اعلام خبرگزاری فرانسه، این عمل کاملا موفق نبوده است به طوری که بیمار نتوانست به طور عادی غذا بخورد و حرف بزند.

همچنین در سال 2007 پزشکان فرانسوی پیوند صورت را بر روی جوان 27 ساله ای که وی نیز از این سندرم حاد ژنتیکی رنج می برد انجام دادند که در آن مورد پیوند کامل انجام نشد.

اولین جراحی پیوند جزئی صورت در سال 2005 و در "آمینه" فرانسه انجام گرفت و طی آن زنی 38 ساله که صورتش توسط حمله سگ به شدت آسیب دیده بود مورد جراحی قرار گرفته و گونه، بینی و لبهای جدیدی را دریافت کرد. از آن پس چندین جراحی پیوند جزئی صورت در ایالات متحده آمریکا و چین نیز انجام گرفته اند.

هدف جدید این جراحان، استفاده از تکنیک پیوند کامل جراحی برای قربانیان سوختگیهای شدید است. این پزشکان اظهار داشتند: "ما هنوز راه حلی برای مشکلات این نوع پیوند پیدا نکرده ایم اما این چالش آینده ما خواهد بود."



لیست کل یادداشت های این وبلاگ