سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوشا آن که خود را خوار انگاشت ، و کسبى پاکیزه داشت ، و نهادش را از بدى بپرداخت ، و خوى خود را نیکو ساخت و زیادت مالش را بخشید و زبان را از فزون گویى درکشید ، و شرّ خود را به مردم نرساند و سنّت او را کافى بود ، و خود را به بدعت منسوب نگرداند . [ مى‏گویم بعضى این فقره و آن را که پیش از آن است به رسول خدا ( ص ) نسبت داده‏اند . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 89 تیر 18 , ساعت 8:22 عصر

 

 معاون نظارت و هماهنگی سیاستهای اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران در دیدار با نهاد ارگین وزیر صنایع ترکیه از اعلام آمادگی کشورمان برای همکاری اقتصادی چهار کشور ایران، ترکیه، سوریه و عراق خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا، "علی آقا محمدی"که در راس هیاتی به ترکیه سفر کرده است، در این دیدار با اعلام این مطلب که ظرفیتهای اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه در سطح بالایی است گفت: همکاری دو کشور در عرصه فعالیتهای صنعتی می تواند ورود به سایر عرصه های تجاری در منطقه را برای دو کشور فراهم کند.

وی در این دیدار همچنین پیشنهاد همکاری دو کشور را برای تولید یک خودروی مشترک مطرح کرد.

وی با بیان این که دو کشور باید نگاه جامع به منطقه داشته باشند، افزود: اتصال دریای خزر، دریای سرخ و مدیترانه به یکدیگر و پیدا کردن مسیرهای جدید حمل و نقل با هدف کاهش هزینه های حمل و نقل بسیار مهم است و این موضو ع باید به طور جدی پیگیری شود.

وی با دعوت از صاحبان صنایع ترکیه صریح کرد: صاحبان صنایع ترکیه ضمن سفر به ایران می توانند با ظرفیتها و امکانات صنعتی ایران آشنا شوند تا از این طریق نیز زمینه های همکاری دو کشور در بخش صنعت بیش از پیش فراهم شود.

"نهاد ارگین" وزیر صنایع ترکیه نیز در این دیدار به تشکیل منطقه صنعتی مشترک دو کشور اشاره کرد و افزود: فعالیتها برای تشکیل منطقه صنعتی مشترک ادامه دارد و در آینده برخی کشورهای منطقه نیز می توانند در این طرح شریک شوند.

این منطقه می تواند به مهمترین مرکز تولید، فن آوری و اشتغال و سود دهی تبدیل شود.

ارگین بر فراهم آوردن زیر ساختهای لازم برای اجرای این طرح از جمله امکان تردد راحت، احداث راه آهن، فرودگاه و جاده های جدید تاکید کرد و گفت: وزارت صنایع ترکیه از طرح احداث شهرک صنعتی در مرز دو کشور حمایت کامل به عمل می آورد.

وزیر صنایع ترکیه با اعلام این که میزان تجارت بین 8 کشور عضو گروه هشت بسیار پایین است، گفت: این کشورها می توانند بخش مهمی از احتیاجات خود را از کشورهای عضو این گروه فراهم کنند.

معاون نظارت و هماهنگی سیاستهای اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری اسلامی ایران دیروز نیز با "حیاتی یازیجی" معاون نخست وزیر و وزیر مسوول در امور گمرکات ترکیه دیدار کرد.

آقامحمدی قرار است امروز با "علی باباجان" معاون نخست وزیر و وزیر هماهنگ کننده سیاستهای اقتصادی ترکیه، "تانر یلدیز" وزیر انرژی و منابع طبیعی و همچنین وزیر مسکن و شهرسازی ترکیه دیدار کند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ