سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش جز به پرهیزگاری پاکیزه نگردد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 16 , ساعت 4:43 عصر
 فیلم سینمایی «یک حبه قند» تازه‌ترین ساخته رضا میرکریمی روز دوشنبه 14 تیرماه در تهران کلید خورد. این درحالی است که «امیرحسین آرمان» به عنوان آخرین بازیگر و «باران کوثری» در سمت منشی صحنه به گروه کارگردانی اضافه شد.

«محمدرضا منصوری» مجری طرح «یک حبه قند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس در این باره گفت: روز دوشنبه 14 تیر ماه فیلمبرداری کار با حضور «ریما رامین‌فر»، «پونه عبدالکریم‌زاده»، «نگار عابدی» و «سهیلا رضوی» در لوکیشن اصلی فیلم که خانه‌ای قدیمی است آغاز شد و امروز سومین روز فیلمبرداری را پشت سر می‌گذاریم.
وی ادامه داد: «امیرحسین آرمان» آخرین بازیگری است که به گروه پیوسته و «باران کوثری» نیز به عنوان منشی صحنه در گروه کارگردانی پروژه فعال هستند.
به گزارش فارس، وب سایت اینترنتی «یک حبه قند» از خردادماه فعالیت خود را آغاز کرد که با شروع فیلمبرداری پروژه، فعالیت به‌روزی خواهد داشت. اطلاعات، اخبار رسمی و عکس‌های این فیلم سینمایی، از طریق این سایت با نشانی www.yehabehghand.com منتشر می‌شود.
براساس این گزارش، «محمدرضا گوهری» براساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین، فیلمنامه «یک حبه قند» را به نگارش در آورده است.
پیش‌تولید این فیلم از 22 فروردین ماه آغاز شد که «محسن شاه‌ابراهیمی»(طراح صحنه) و گروهش دکور لوکیشن اصلی فیلم که خانه‌ای قدیمی، در یک باغ واقع در غرب تهران است، آماده کردند.
این لوکیشن که پس از جستجوهای فراوان در نقاط مختلف ایران، انتخاب شد، باغی 40 هزار متری است که در طول 45 روز به صورت خانه‌ای قدیمی در آمده که شامل بادگیرها، شاه‌نشین، اتاق‌های مختلف، انباری، آشپزخانه و حوض می‌شود.
به گزارش فارس، بر اساس شرایط خاص میزانسن و دکوپاژ کارگردان و روایت داستان، فیلمبرداری این اثر به شیوه روی دست انجام می‌شود.
«یک حبه قند» با بازیگرانی چون رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل‌الهی، ریما رامین‌فر، پونه عبدالکریم‌زاده، امیرحسین آرمان و با حضور سعید پورصمیمی، سهیلا رضوی ساخته می‌شود.
عمده فیلمبرداری «یک حبه قند» در تهران انجام می‌شود و برخی سکانس‌‌ها نیز در یزد فیلمبرداری می‌شود.
در خلاصه داستان این فیلم، آمده است: سکوت خانه باغ قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان «پسندیده» به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد ولی برای بچه‌ها یک آرزوی بزرگ است تا این که ...
فهرست عوامل «یک حبه قند» عبارتند از : کارگردان: رضا میرکریمِی، نویسنده: رضا میرکریمی، محمدرضا گوهری (براساس طرحی از میرکریمی و شادمهر راستین)، مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی‌ابیانه، مدیر طراحی: محسن شاه‌ابراهیمی، طراح چهره‌پردازی: عبدالله اسکندری، صدابردار: بهمن اردلان، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: محسن قرایی، مشاور انتخاب بازیگر: افشین هاشمی، جانشین مدیرتولید: مسعود فیروزه، دستیار اول فیلمبردار: محمد ابراهیمیان، دستیار اول صحنه و لباس: مهدی موسوی، مدیر صحنه: محمد اورنگی، عکاس: علی نیک‌رفتار، تهیه‌کننده: رضا میرکریمی، محصول حوزه هنری.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ