سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . .در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 89 تیر 16 , ساعت 4:37 عصر
 سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در غازان گفت: رئیس جمهور تاتارستان نیمه دوم امسال‌ به ایران و تبریز سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا کندری بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تفاهم صورت گرفته میان وزارت خارجه تاتارستان و آذربایجان شرقی اظهار داشت: در زمینه روابط اقتصادی، فرهنگی و ورزشی فعالیت‌های گسترده‌ای بین طرفین صورت خواهد گرفت.
وی با اشار به لزوم اجرایی شدن تفاهم صورت گرفته گفت: برای بررسی راه‌های اجرایی شدن این تفاهم ماموریت به اینجانب محول شده است تا به آذربایجان شرقی سفر و این مصوبات را پیگیری کنم.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در غازان اظهار داشت: در زمینه تفاهم فی‌مابین، سند خواهرخواندگی تبریز و غاران به امضا رسیده است و بر این اساس روز تبریز در عازان برگزار خواهد شد که وزیر امور فرهنگ تاتارستان بر اجرای این برنامه در روز مشخص و پذیرفتن هیئت نمایندگی آذربایجان شرقی در این شهر اعلام آمادگی کرده است.
کندری با اشاره به دور جدید روابط آذربایجان شرقی و تاتارستان گفت: رئیس جمهور تاتارستان نیمه دوم سال ‌جاری به ایران و تبریز سفر می‌کند.
وی اظهار داشت: طی این سفر مسائل مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود طرفین و قابلیت‌های صنعتی و اقتصادی در تاتارستان و آذربایجان شرقی بررسی می‌شود.
کندری افزود: صنایع سنگین و مهمی در تاتارستان وجود دارد و صنایع بزرگ تبریز نیز قاببلیت‌ها و ظرفیت‌های خاص همکاری را به وجود آورده است.
وی همچنین با اشاره به محورهای روابط فرهنگی دو کشور اظهار داشت: سفر 25 دانشجوی تاتارستان به تبریز و برنامه‌های خوب اجرا شده در این شهر موجب شد تا نگاه دانشجویان به ایران تغییر کند و هر کدم از این دانشجویان نماینده‌ای برای معرفی و تبلیغ ایران باشند.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در غازان با اشاره به تجربه موفق حضور این هیئت دانشجویی در تبریز گفت: برنامه سفرهای هیئت‌های دیگر دانشجویی این کشور به ایران طراحی شده و قرار است برنامه دیدار از دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین نیز اجرایی‌ شود.
گزارش فارس حاکی است، تاتارستان یکی از جمهوری‌های خودمختار کشور روسیه است، پایتخت تاتارستان شهر غازان است.
جمهوری تاتارستان دولتی است در ترکیب فدراسیون روسیه و این جمهوری براساس قانون اساسی فدراسیون روسیه، قانون اساسی جمهوری تاتارستان و قرارداد واگذاری دو جانبه اختیارات و وظایف با فدراسیون روسیه متحد شده است.
تاتارستان توسط رئیس جمهور اداره می‌شود.این جمهوری 8.67 هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن حدود 8.3 میلیون نفر است که متشکل از اقوام مختلفی چون تاتارها با ?? درصد، روس‌ها با ?? درصد بقیه ارامنه، یهودیان، آذربایجانی‌ها، چواش‌ها و دیگر قومیت‌های دیگر است.
در تاتارستان بیش از ?? قوم حضور دارند و زبان‌های روسی و ترکی تاتاری زبان‌های رسمی دولت شناخته می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ