سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به فرزند خود حسن ( ع ) فرمود : ] پسرکم چهار چیز از من بیاد دار ، و چهار دیگر به خاطر سپار که چند که بدان کار کنى از کرده خود زیان نبرى : گرانمایه‏ترین بى‏نیازى خرد است ، و بزرگترین درویشى بیخردى است و ترسناکترین تنهایى خودپسندى است و گرامیترین حسب خوى نیکوست . پسرکم از دوستى نادان بپرهیز ، چه او خواهد که تو را سود رساند لیکن دچار زیانت گرداند ، و از دوستى بخیل بپرهیز ، چه او آنچه را سخت بدان نیازمندى از تو دریغ دارد ، و از دوستى تبهکار بپرهیز که به اندک بهایت بفروشد ، و از دوستى دروغگو بپرهیز که او سراب را ماند ، دور را به تو نزدیک و نزدیک را به تو دور نمایاند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 89 تیر 16 , ساعت 12:19 عصر
 رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در جذب سرمایه‌گذاری از استان‌های برتر است.

علی مسافری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در 31 سال گذشته از نظر جذب سرمایه‌گذاری در میان سایر استان‌ها رتبه برتر را دارد و در اوج به سر می‌برد.
وی ادامه داد: با توجه به این مسئله سرمایه‌گذاری‌هایی که در دولت نهم و دهم در تبریز و استان آذربایجان شرقی صورت گرفته است در نوع خود بی‌نظیر است.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در صنایع معدنی نیز با توسعه معدن مس سونگون و نیز فولاد بناب با تولید 4 میلیون تن فولاد به قطب صنعتی کشور تبدیل می‌شویم.
وی افزود: استان آذربایجان شرقی به صنایع کوچک معروف بود و با همت و تلاش مسئولان امروز جهت‌ها عوض شده به طوری که جایگاه استان در صنایع به صنایع مادر تبدیل شده است.
مسافری ادامه داد: ما در همه ابعاد صنعتی، معدنی و منابع انسانی از نقاط قوت بسیار خوبی برخوردار هستیم و به غیر از تهران کمتر استانی است که همچون استان آذربایجان شرقی باشد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: اما از منابع انسانی نتوانسته‌ایم به نحو احسن استفاده کنیم و در کشور نیز از این ظرفیت استفاده بهینه نشده است.
وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی در زمینه تربیت نیروهای متخصص دانشگاهی مرتبط با صنعت و معدن در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد.
رئیس سازمان صنایع و معادن استان آذربایجان شرقی گفت: ‌این نیروی دانشگاهی به همراه نقاط قوت صنعت و معدن استان موجب شده است تا کارهای غرورآفرینی نظیر توسعه شیشه‌سازی و نفلین در استان انجام یابد.
وی با بیان اینکه در قرن بیستم شرکت‌ها کشورها را متحول کردند، اظهار داشت: شجاعت ملت‌ها در تاریخ سبب شده است که جوامع به طرف صنعتی شدن گام بردارند و زمانی که کشور ژاپن از بمب اتمی تازه رهایی یافته بود، کسی فکر نمی‌کرد که ژاپن پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و به این مرحله از پیشرفت برسد تا بتواند بازارهای اروپایی را با کالاهای خود درنوردد، اما حالا می‌بینیم که این اتفاق افتاده است.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ